Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
SFL

Magic Mouse 2 och swipe-funktionen i Apples program

Rekommendera Poster

SFL

Har en sådan till min iMac 21,5 tum, Retina 4K, 2017 års modell. Inga problem förutom att swipe-funktionen inte fungerar klockrent i Apples egna program. Fungerar när jag ska gå bakåt/framåt i Safari men inte i Apple Music till exempel. Om jag går in på ett album kan jag inte gå tillbaka genom att swipea utan måste trycka på bakåtknappen. I Spotify fungerar det att swipea utan problem.

Ska det vara såhär? Verkar ju konstigt kan jag tycka i så fall. Om inte så tar jag gärna emot tips på hur jag kan åtgärda det. Kan ju säga att jag även har en gammal Magic Mouse 1 och testat med den och det är samma problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71

Nej det fungerar inte och jag har också funderat på varför. Finns ingen inställning för det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SFL

Ingen som vet hur man kan fixa det här? Eller ska det verkligen inte fungera i Apples egna program? Verkar ju så jävla konstigt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
27 minuter sedan, SFL säger:

Ingen som vet hur man kan fixa det här? Eller ska det verkligen inte fungera i Apples egna program? Verkar ju så jävla konstigt. 

Svaret är fortfarande nej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mikaellq
2 timmar sedan, SFL säger:

Tycker jag med som dessutom undrar varför det fortfarande går att swipa från sida till sida i Böcker men inte i Safari efter att ha stängt av det i inställningar.

Väldigt inkonsistent, konstigt, och jag har ingen vettig förklaring till det.

Bara att gilla läget och vänja sig vid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...