Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Mouse 2 och swipe-funktionen i Apples program


SFL
 Share

Rekommendera Poster

Har en sådan till min iMac 21,5 tum, Retina 4K, 2017 års modell. Inga problem förutom att swipe-funktionen inte fungerar klockrent i Apples egna program. Fungerar när jag ska gå bakåt/framåt i Safari men inte i Apple Music till exempel. Om jag går in på ett album kan jag inte gå tillbaka genom att swipea utan måste trycka på bakåtknappen. I Spotify fungerar det att swipea utan problem.

 

Ska det vara såhär? Verkar ju konstigt kan jag tycka i så fall. Om inte så tar jag gärna emot tips på hur jag kan åtgärda det. Kan ju säga att jag även har en gammal Magic Mouse 1 och testat med den och det är samma problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det fungerar inte och jag har också funderat på varför. Finns ingen inställning för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ingen som vet hur man kan fixa det här? Eller ska det verkligen inte fungera i Apples egna program? Verkar ju så jävla konstigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, SFL säger:

Ingen som vet hur man kan fixa det här? Eller ska det verkligen inte fungera i Apples egna program? Verkar ju så jävla konstigt. 

Svaret är fortfarande nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, SFL säger:

Ingen som vet hur man kan fixa det här? Eller ska det verkligen inte fungera i Apples egna program? Verkar ju så jävla konstigt. 

Tycker jag med som dessutom undrar varför det fortfarande går att swipa från sida till sida i Böcker men inte i Safari efter att ha stängt av det i inställningar.

Väldigt inkonsistent, konstigt, och jag har ingen vettig förklaring till det.

Bara att gilla läget och vänja sig vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...