Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med molnet och Bild-appen


razzel
 Share

Rekommendera Poster

Jag behövde göra en programuppdatering på min iPhone 7 idag, var tvungen att avlasta flera appar först för att det skulle gå, men innan dess provade jag att koppla mobilen till min MacBook Air för man ska tydligen kunna göra programuppdateringen utan att avlasta eller radera appar, men jag fatta inte hur man gör så jag avlasta appar som sagt och då gick det.

 

Men nu dyker inte mina bilder/videor upp i Bilder i min mobil. Jag såg att Bilder inte var med i listan i iCloud, så fixade det. Men det gick ändå inte, dum som jag var raderade jag Bilder appen i mobilen och nu hittar jag inte den i App Store. (Tänkte i fall det fungerar igen om jag laddar ner appen igen.)

 

Jag får nervsammanbrott! ?

 

* Hur laddar jag ner Bilder-appen i mobilen igen?
* Och hur får jag Bilder att fungera i molnet?

 
Redigerad av razzel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

För att uppdatera iPhone genom datorn med nyare system så hamnar iPhone under Enheter i ett Finder-fönstret, klickar man på telefonen där så kan man uppdatera telefonen. Tidigare så gjorde man det i iTunes, men i nyare Mac OS så är iTunes borta och ersatt av Musik och TV. Apple har alltså flyttat funktionen för hantering av iPhone/iPad. 

Synken av bilder med iCloud sker när man har wifi och observera att synken kan ta en del tid när synken varit avslagen. Är synken avslagen så raderas de bilder som varit synkade. Det kan ta flera timmar att återfå, beroende på hur många bilder det är och deras storlek osv osv...

När det gäller att återfå Bilder-app:en efter att man raderat den - den ingår i de standardapplikationer som tillhör iPhones operativsystem, så därför finns den inte på App Store. Det är ingen applikation man köper på App Store. 

Jag vet inget annat sätt att få tillbaks standardapplikationer än att ominstallera systemet - dvs iOS - på nytt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Raphael säger:

Hej!

För att uppdatera iPhone genom datorn med nyare system så hamnar iPhone under Enheter i ett Finder-fönstret, klickar man på telefonen där så kan man uppdatera telefonen. Tidigare så gjorde man det i iTunes, men i nyare Mac OS så är iTunes borta och ersatt av Musik och TV. Apple har alltså flyttat funktionen för hantering av iPhone/iPad. 

Synken av bilder med iCloud sker när man har wifi och observera att synken kan ta en del tid när synken varit avslagen. Är synken avslagen så raderas de bilder som varit synkade. Det kan ta flera timmar att återfå, beroende på hur många bilder det är och deras storlek osv osv...

När det gäller att återfå Bilder-app:en efter att man raderat den - den ingår i de standardapplikationer som tillhör iPhones operativsystem, så därför finns den inte på App Store. Det är ingen applikation man köper på App Store. 

Jag vet inget annat sätt att få tillbaks standardapplikationer än att ominstallera systemet - dvs iOS - på nytt. 

Ok, tack för infon om iTunes. Just nu hade jag bara en bild och en kort video bland mina Bilder.

 

Hur gör man när man ominstallerar systemet?
Försvinner alla mina appar då eller vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör så här: 
https://support.apple.com/en-us/HT201252

Ja, allt försvinner och den blir nollställd och så har man bara de app:ar som tillhör systemet. Du får installera mobilen som en ny enhet och i samband med den installation får du en fråga om du har en tidigare säkerhetskopia, som du förhoppningsvis har på iCloud eller i datorn. Då får du tillbaka dina data genom det. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...