ljungström Postad 26 oktober, 2020 Share Postad 26 oktober, 2020 (redigerade) ###LÖST#### se nedan Hej Jag får inte upplåsning med apple Watch SE att fungera. - Samma wifi-nätverk, även prövat utan nätverk på dator, mobil, klocka - MacBook Pro, macOS 10.15.7. - iPhone 7, iOS 14.1 - Apple Watch SE, watchOS 7.0.2 - wifi och bluetooth påslaget på alla enheter. - raderat och parkopplat om klockan - startat om alla enheter. - samma appleID på alla enheter - tvåfaktors verifiering påslagen Har någon något mer tips? Med vänlig hälsning, Björn ####LÖSNING#### Steps (follow at your own discretion) Open "Keychain Access" In "View", enable "Show Invisible Items" Search for "Auto Unlock" You should see a whole bunch of application passwords for "Auto Unlock: XXXX's ..." Select all records and delete (this will reset/disable auto unlock on other Macs if you use multiple Macs) Whilst still in "Keychain Access", search for "AutoUnlock" (no space) There should be 4 entries for "tlk" "tlk-nonsync" "classA" "classC" Select 4 records and delete (don't worry if they re-appear, the system repairs this automatically) Open "Finder" and navigate to "~/Library/Sharing/AutoUnlock" There should be two files "ltk.plist" and "pairing-records.plist" Delete both files Open "System Preferences" and try enabling auto unlock. You may need to enable it twice, the first attempt will fail. Redigerad 26 oktober, 2020 av ljungström 2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 26 oktober, 2020 Share Postad 26 oktober, 2020 Vad för dator gäller det? Och du har kryssat i enligt denna skämdump? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ljungström Postad 26 oktober, 2020 Författare Share Postad 26 oktober, 2020 Hej och tack för snabbt svar Hade försökt allt, men hittade en lösning, se uppdaterat inlägg. Med vänlig hälsning, Björn Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doktor B Postad 1 november, 2020 Share Postad 1 november, 2020 Tack för den lösningen, löste även mitt problem! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marcushedenstrom Postad 1 november, 2020 Share Postad 1 november, 2020 2020-10-26 08:49, SirKnasen säger: Vad för dator gäller det? Och du har kryssat i enligt denna skämdump? Jag hade också problemet att det inte gick att klicka i den rutan. Den stod och snurrade ett tag och sen bockades den ur igen. Utförde samma procedur som ljungström, och nu funkar det igen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster