Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HBO Nordic eller Netflix


BjornS
 Share

Rekommendera Poster

Tänkte skaffa mig en streamingtjänst och känner mig rådvill och vill gärna höra vilken

tjänst av dessa ni skulle välja?

Själv gillar jag mest deckare och spion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är väl Amazon Prime den streamingtjänst som har överlägset mest innehåll?

Allt har dock inte svensk text. De har en veckas prova på.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bägge två :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev HBO.

 

Serien Tjernobyl drar samt säsong 2 och 3 av Killing Eve.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleMacViking

NO DOUBT...Netflix!

Amazon Prime Video har mycket, men sällan något nytt, har du råd till 49.-kr extra kan du ta med den.... en femtiolapp är inte mycket.

Ska du bara ha en streamingtjänst, ta Netflix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, SirKnasen säger:

Annars är väl Amazon Prime den streamingtjänst som har överlägset mest innehåll?

Allt har dock inte svensk text. De har en veckas prova på.

Alla vettiga alternativ har väl tillräckligt mycket innehåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Alla vettiga alternativ har väl tillräckligt mycket innehåll?

Nej, skulle behöva minst 3-4 streamingtjänster för att täcka det mesta.

synd att det inte finns en tjänst som har allt. Likt Spotify fast för film och serier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, SirKnasen säger:

Nej, skulle behöva minst 3-4 streamingtjänster för att täcka det mesta.

synd att det inte finns en tjänst som har allt. Likt Spotify fast för film och serier.

Menar du att du hinner se allt sevärt på mer än en streamingtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Menar du att du hinner se allt sevärt på mer än en streamingtjänst?

Hinner och hinner, det är inte det som är problemet. Det är för många titlar som endast finns hos specifika streamingtjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, SirKnasen säger:

Hinner och hinner, det är inte det som är problemet. Det är för många titlar som endast finns hos specifika streamingtjänster.

Ja, men då jag hittar tillräckligt med intressant innehåll hos en leverantör (HBO) så ser jag ingen anledning till att betala för en till. Däremot kan det vara lämpligt att byta leverantör ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, SirKnasen säger:

Det är för många titlar som endast finns hos specifika streamingtjänster.

Och många som inte finns hos någon laglig tjänst alls. 

Kulturredaktionen i SR P1 hade gjort en undersökning för något år sedan. De utgick från en välkänd lista över världens 100 bästa filmer och en annan lista över Sveriges 100 bästa filmer. Ungefär 30 internationella filmer fanns inte på någon av de lagliga svenska tjänsterna och ungefär hälften av de svenska filmerna fanns inte heller.

Det är därför jag köper film på DVD eller BD, för då finns den när jag vill se den. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, SirKnasen säger:

Hinner och hinner, det är inte det som är problemet. Det är för många titlar som endast finns hos specifika streamingtjänster.

Därför går jag från streaming mer och mer och återgår till Torrent. Enda jag betalar för ju är Netflix (för dottern) och Apple Tv+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-10-14 på 19:03, BjornS säger:

Tänkte skaffa mig en streamingtjänst och känner mig rådvill och vill gärna höra vilken

tjänst av dessa ni skulle välja?

Varför inte variera tjänst? När man väl skrivit in sitt konto är det väl bara att avaktivera/aktivera. Då kan man ha Netflix ena månaden och HBO nästa, osv. 

2020-10-15 på 07:26, SirKnasen säger:

synd att det inte finns en tjänst som har allt. Likt Spotify fast för film och serier.

Det skulle nog vara en tjänst som länkar till övriga tjänster i så fall, eftersom de flesta tjänster producerar eget material som är exklusivt. Gör inte Vodeville detta? Eller den kanske inte länkar utan bara listar upp materialet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, pajj säger:

Varför inte variera tjänst? När man väl skrivit in sitt konto är det väl bara att avaktivera/aktivera. Då kan man ha Netflix ena månaden och HBO nästa, osv. 

Det skulle nog vara en tjänst som länkar till övriga tjänster i så fall, eftersom de flesta tjänster producerar eget material som är exklusivt. Gör inte Vodeville detta? Eller den kanske inte länkar utan bara listar upp materialet.

Musikindustrin har ju löst det så varför kan inte filmindustrin? Hur skulle det se ut om varenda skivbolag skulle ha en egen streamingtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, SirKnasen säger:

Musikindustrin har ju löst det så varför kan inte filmindustrin? Hur skulle det se ut om varenda skivbolag skulle ha en egen streamingtjänst?

De flesta filmtjänster har sitt eget material OCH andras material.

Dessutom är det inte filmproducenter som startar streamtjänst, utan tvärt om - Streamtjänster som producerar filmer (Med undantag för Disney). Precis som Spotify och Apple Music också producerar material.

 

De olika musikstreamtjänsterna har kontrakt med artister, exempelvis kan Apple Musik ha rättigheterna till en viss platta under ett visst antal år, då den bara finns tillgänglig hos dem. Så musik- och filmtjänster är väldigt lika men betalmodellerna för materialet är för olika för att kunna ge mer lika tjänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, SirKnasen säger:

Musikindustrin har ju löst det så varför kan inte filmindustrin? Hur skulle det se ut om varenda skivbolag skulle ha en egen streamingtjänst?

Lite skillnad vad en skiva kostar att få fram mot en stor film. En sådan tjänst skulle bli så dyr att ingen skulle vilja betala för den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...