Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone i finder


Pretender
 Share

Rekommendera Poster

Jag får inte upp min iPhone XS i finder (vänsterspalten) ordentligt. Den bara blinkar till lite, men det går inte att klicka på den. Jag har en annan iPhone XS och den presenterar sig stabilt i vänsterspalten. När jag har min iPhone på laddning, surrar den till med jämna mellanrum utan att något annat händer mer än att skärmen tänds.

På Macen kör jag Catalina 15.10.6 och min iPhone har version 14.0.1.

Jag har även haft problem med Safari att logga in på ett par sidor. Den köper inte lösenordet. Använder jag Chrome funkar det felfritt.

Jag har återställt iPhonen och installerat backupen från iCloud, men samma saker händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pretender säger:

Jag har en annan iPhone XS och den presenterar sig stabilt i vänsterspalten.

Har den också version 14.0.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det gör någon skillnad att installera macOS 10.15.7 uppdateringen.

Vilken version av Safari kör du? Är det nya Safari 14?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så du inte har smuts i lightning porten. Går den inte ända i botten kan det fel du beskriver hända vid laddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har version 14.0.1 på iPhonen och utgår från att Safari då är den sista versionen. Hittar inget versionsnummer i Safari. Jag hade 10.15.7 men gick tillbaka till 6:an eftersom fläktarna gick igång hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pretender säger:

Inget smuts i kontakten. Laddar fint med olika sladdar.

Det var väl inte laddningen du beskrev som problem? Prova rengöra botten i kontakten genom att skrapa försiktigt med t ex en plasttandpetare. Blås/skaka ur ev ludd som lossnat. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ansluter en telefon så får man första gången upp en popupruta i telefonen att lita på datorn.

Kan det kanske ha blivit något knas med detta? Alltså att telefonen inte litar på datorn?

 

Det går att nollställa alla datorer telefonen litar och inte litar på.

I telefonen: Inställningar->Allmänt->Nollställ->Nollställ plats och integritet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Pretender säger:

När jag har min iPhone på laddning, surrar den till med jämna mellanrum utan att något annat händer mer än att skärmen tänds.

Det här är ett tydligt tecken på att kontakten mellan telefon och laddare tappas. Fel på kabel eller smuts i kontakten. 
 

Hade samma symptom själv och var säker på att det inte var smuts. Men den var så hårdpackad att det krävdes bra mycket kraft att få bort det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, lappen71 säger:

Det här är ett tydligt tecken på att kontakten mellan telefon och laddare tappas. Fel på kabel eller smuts i kontakten. 
 

Hade samma symptom själv och var säker på att det inte var smuts. Men den var så hårdpackad att det krävdes bra mycket kraft att få bort det. 

Jag som nästan enbart använder laddplatta lyckades på ca ett och ett halvt år fylla nästan halva ligthninghålret med fickludd.

 

Rensade med trägrillspett.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Har provat med allt för att rensa lightningskontakten. Inget hjälper. Har återställt både iPhone som min Macbookpro. Har tagit halva Dan men problemet kvarstår. Något skumt med telefonen är det. Den laddar fint från USB-laddare och säkerhetskopia kan jag göra till icloud istället.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...