Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple bjuder in till nytt event - nya Iphone vankas


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

För första gången sedan jag började med iPhone kommer jag inte att byta efter 2år.

Beror inte på priset utan iPhone Xs Max är byggd som en tank. Inte en bula, repa, märke och det är fortfarande 94% i batterihälsa. Däremot kommer jag köpa en telefon till dottern när hon fyller år. Blir troligtvis en SE 2020

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan hoppade på en av de tidigaste erbjudanden och bytte från sin SE till SE2. Hon är superdupernöjd. Jag hänger kvar vid min SE tills den faller i atomer....  

default_laugh.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Se 2016 leva ett tag till nytt batteri nu nyligen och Skal, så den får vara med tills BankID inte fungerar längre.

Samtidigt har inte någon av dom nya iPhone modellerna lockat mig.

Redigerad av Aayden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Aayden säger:

Samtidigt har inte någon av dom nya iPhone modellerna lockat mig.

Nog är jag lockad men jag hatar att bli av med stora stålar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Axelman säger:

Nog är jag lockad 

Inte jag. De nya är för stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Telly82 säger:

Inte jag. De nya är för stora.

Tillslut kommer du vara utan telefon, alla fall iPhone för så liten som gamla SE lär dom aldrig bli igen. 
Med tanke på användningsområdet en telefon har så är en större att föredrar för många. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Tillslut kommer du vara utan telefon, alla fall iPhone för så liten som gamla SE lär dom aldrig bli igen. 
Med tanke på användningsområdet en telefon har så är en större att föredrar för många. 

Men vi rika gamla griniga gubbar har ju råd med en dator också. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda positiva med en smarthone är att det går att ta bra bilder, handla med bankID, logga in på apotek och andra ställen. Det var bättre förr med vanliga små mobiler samt använda digitalkamera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt riktigt sugen på den lilla iPhone 12:an.

Men nån jäkla måtta får det väl vara på konsumtionen, det är ju inga som helst fel på min nuvarande X ?

 

Sambons 7:a däremot börjar väl kännas befogad att få bytas ut pga åldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, SirKnasen säger:

den lilla iPhone 12:an

Den ska jag ha! Fast i slutändan är jag nog nöjd nog med min gamla SE, som fick nytt batteri tidigare i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Nog är jag lockad men jag hatar att bli av med stora stålar.

Samma här så ny iPhone får vänta.

Det är batteriet mest som får den till slut att behöva bytas ut.
Jag funderar som bäst på om ett batteribyte kan vara klokt när det blir dags (kanske när batterihälsan närmar sig 70%?). :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Men vi rika gamla griniga gubbar har ju råd med en dator också. :hihihi:

 

hl_nudelsoppa_thai.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Samma här så ny iPhone får vänta.

Det är batteriet mest som får den till slut att behöva bytas ut.
Jag funderar som bäst på om ett batteribyte kan vara klokt när det blir dags (kanske när batterihälsan närmar sig 70%?). :fundersam:

80 procent. Underförstått. Se:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT208387

 

”Ett vanligt batteri är utformat för att behålla upp till 80 % av sin ursprungliga kapacitet vid 500 fullständiga laddningscykler under normala förhållanden.”

 

Hur det står till med ditt batteri i detalj kan du kolla med: https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

80 procent. Underförstått. Se:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT208387

 

”Ett vanligt batteri är utformat för att behålla upp till 80 % av sin ursprungliga kapacitet vid 500 fullständiga laddningscykler under normala förhållanden.”

 

Hur det står till med ditt batteri i detalj kan du kolla med: https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Visar ungefär samma som Apples inbyggda. 83%.
Kanske sticker upp till Skövde i morgon för batteribyte.

600 spänn + resa. Tre minuters arbete enligt folk på nätet.
Så jag bör kunna lämna in den, ta lunch och sedan gå tillbaka, betala och se glad ut. :) 

iphone7.png

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

80 procent. Underförstått. Se:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT208387

 

”Ett vanligt batteri är utformat för att behålla upp till 80 % av sin ursprungliga kapacitet vid 500 fullständiga laddningscykler under normala förhållanden.”

 

Hur det står till med ditt batteri i detalj kan du kolla med: https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

En annan tanke är att jag antagligen laddat min iPhone 7 betydligt oftare än de där 500 fullständiga cyklerna, två år drygt, alltså ca 700 laddningar, och den har ändå 83% kapacitet. Inte illa.

"Ditt batteri stöder för närvarande normal toppbelastning." Vilket betyder att det inte är jättebråttom med batteribytet.

 

batterihälsa.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Samma här så ny iPhone får vänta.

Det är batteriet mest som får den till slut att behöva bytas ut.
Jag funderar som bäst på om ett batteribyte kan vara klokt när det blir dags (kanske när batterihälsan närmar sig 70%?). :fundersam:

nu börjar jag bli konfunderad... vad jag hört ska fokus ligga på Apple Watch och att iPhone lanseringen kommer senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

While rumors have been swirling of an October iPhone event or a quiet Apple Watch launch leading into an unconventional fall update season, it turns out things won’t be all that different after all. Apple announced on Tuesday that the first of its annual fall events will be held on Tuesday, September 15, only about a week later than usual.

The event invitation features a doodled Apple logo in blue with “Time Flies” below it, which appears to be a thinly veiled reference to a new Apple Watch. If you open the invite using Safari’s AR viewer on an iPhone, it will animate into “9.15” and then back to the Apple logo.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...