Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Epost-problem efter uppdatering till IOS 13.6.1


svanen
 Share

Rekommendera Poster

Har uppdaterat iphone och iPad till 13.6.1. Gick smidigt som vanligt – Men nu funkar det inte att mejla från de båda enheterna med mina iCloud-konton (2 st). Dock får jag inkommande mejl.  (Att mejla iväg med ex från mitt @gmail-konto funkar som tur är fortfarande. )

 

Felsvaret är "Kan inte skicka e-post. Användarnamnet eller lösenordet för iCloud är felaktigt".

Har inte ändrat i systeminställningar efter uppdateringen. Men har prövat stänga av och på epost. Men felet kvarstår.

 

Någon som märkt samma strul – och kanske vet vad att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, svanen säger:

Har uppdaterat iphone och iPad till 13.6.1. Gick smidigt som vanligt – Men nu funkar det inte att mejla från de båda enheterna med mina iCloud-konton (2 st). Dock får jag inkommande mejl.  (Att mejla iväg med ex från mitt @gmail-konto funkar som tur är fortfarande. )

 

Felsvaret är "Kan inte skicka e-post. Användarnamnet eller lösenordet för iCloud är felaktigt".

Har inte ändrat i systeminställningar efter uppdateringen. Men har prövat stänga av och på epost. Men felet kvarstår.

 

Någon som märkt samma strul – och kanske vet vad att göra?

Om det inte är Apples egna mailprogram du använder får du logga in på apple och skaffa ett applösenord 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är förinstallerade Mail i båda enheterna (o även på datorn med liknande sänd-problem ser jag nu) som jag använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut från iCloud på bägge enheterna,inte bara stänga av. Logga in igen. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaija Marklund

För mig funkar inte mobildata varken på iPad (iPad Pro den första PRO-modellen)  eller iPhone (11 PRO Max) efter senaste iOS 13.6.1. 
vad göra?

Ngn som har samma problem?

Men wifi funkar däremot. 

 

Även svårt att hämta e-post. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

Testa IOS 13.7 som kom nyss. Buggfixar ingår.

Fungerade inte trots uppdatering, detta problem uppstod med 13.6.1 och mobildata fungerar periodvis inte, och efter senaste uppdateringen så händer det oftare 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...