Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hörapparater med Bluetooth-ansluta till Mini?


Peter 99
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har precis köpt hörapparater med Bluetooth och undrar om det finns ngn möjlighet att ansluta dessa till min Mini! Har tittat lite på Hjälpmedel men hittar inget som passar in.

 

Tacksam för svar-som alltid!

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Peter 99 säger:

Hej,

Jag har precis köpt hörapparater med Bluetooth och undrar om det finns ngn möjlighet att ansluta dessa till min Mini! Har tittat lite på Hjälpmedel men hittar inget som passar in.

 

Tacksam för svar-som alltid!

 

Peter

Har de bluetooth borde de gå att ansluta som vanlig hörlur. Prova para ihop som om de vore det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, polken säger:

Har de bluetooth borde de gå att ansluta som vanlig hörlur. Prova para ihop som om de vore det.

 

Låter vettigt men var gör man det? I inställningar eller var?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, polken säger:

Ja, i Systeminställningar >Bluetooth

Här finns en guide: https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/blth1004/10.15/mac/10.15.6

Problemet är att den söker men hittar inte enheten dvs min hörisar. Dom är påslagna och används i detta nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Peter 99 säger:

Problemet är att den söker men hittar inte enheten dvs min hörisar. Dom är påslagna och används i detta nu

Men används dom i Bluetooth parningsläge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, polken säger:

Men används dom i Bluetooth parningsläge?

Kanske skall jag stänga dom och sätta på dom igen? Dom är i parningsläge i tre minuter efter att jag har stängt dom och slagit på dom igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Peter 99 säger:

Kanske skall jag stänga dom och sätta på dom igen? Dom är i parningsläge i tre minuter efter att jag har stängt dom och slagit på dom igen?

Följ stegen i bruksanvisningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, polken säger:

Följ stegen i bruksanvisningen.

Gör det men det funkar inte, datorn hittar dom inte. Har andra bluetooth saker som tangentbord och mus men det har väl ingen betydelse ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Peter 99 säger:

Gör det men det funkar inte, datorn hittar dom inte. Har andra bluetooth saker som tangentbord och mus men det har väl ingen betydelse ?

Om du provar para dem med telefonen, dyker de upp då?  
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, polken säger:

Om du provar para dem med telefonen, dyker de upp då?  
 

Dom är kopplade till telefonen och jag har en app.Kan vara en väg-testar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Peter 99 säger:

Dom är kopplade till telefonen och jag har en app.Kan vara en väg-testar...

Jag får inte rätt på det. Det är förmodligen en inställning eller ngt men jag hittar den inte. Tyvärr!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa lurar klarar inte att paras med fler än en enhet. Då får man ta bort den första(telefonen i ditt fall) för att kunna para med den andra( datorn). En del klarar fem enheter och tar bort den första parade när man lägger till ytterligare en. Kolla vad som gäller för din hörapparat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...