Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad klarar väggen?


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Jag har f-n vass väggar hemma, går inte sätta upp ett s**t på dom.

162324[/snapback]

 

 

Vassväggar är kass väggar menar du alltså  :whistling:

Bor du i negerhydda?

162337[/snapback]

Här är en bild på min vassvägg :)

post-180-1128365262_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en bild på min vassvägg :)

203304[/snapback]

 

 

Ser i mina ögon ut som en lerklinad vägg. Användes mycket för ca hundra år sedan och bakåt.

Kunde återvinnas, var billigt. Det var inte alltid som vass (halm) användes som armering utan både människohår, fårull och hönsfjädrar gick bra, kort sagt vad som fanns tillgängligt.

 

Så klart fanns inga problem med platttvupphängning på den tiden! Kör med lång spik!

 

Min tv hänger i taket i stålvajer och en skena så att tv:n kan dras fram mot verandan. Kanske det är bättre att hänga tv:n i taket där man ofta hittar en regel eller annat hårdare mtrl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på ursprungsfrågan är JA!

 

Med ett fäste som sprider tex. 6 st skruvar(med molly) klarar du betydligt mer än så!

 

Ännu bättre om du hittar en trä/stålregel bakom gipset. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser i mina ögon ut som en lerklinad vägg.  Användes mycket för ca hundra år sedan och bakåt.

Kunde återvinnas, var billigt. Det var inte alltid som vass (halm) användes som armering utan både människohår, fårull och hönsfjädrar gick bra, kort sagt vad som fanns tillgängligt.

 

Så klart fanns inga problem med platttvupphängning på den tiden! Kör med lång spik!

 

Min tv hänger i taket i stålvajer och en skena så att tv:n kan dras fram mot verandan. Kanske det är bättre att hänga tv:n i taket där man ofta hittar en regel eller annat hårdare mtrl.

205186[/snapback]

Jo huset är över hundra år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...