Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iMac 27 tum 2015 stänger av helt plötsligt.


bos.se
 Share

Rekommendera Poster

Min iMac stängs av, plötsligt blir skärmen svart och den går inte att starta. När jag drar ur strömkabeln och sätter i

den igen då går den att starta som vanligt. Detta fenomen återkommer mer eller mindre regelbundet. Datorn kan

stå overksam och när jag skall aktivera den så har den stängts av och samma procedur med strömkabeln måste

genomföras för att den skall gå att start om.

Jag har köpt den begagnad och den har fungerat perfekt i ett par veckor men nu är felet mer eller mindre regelbundet

återkommande. Vad kan detta bero på? Ska jag ominstallera MacOS eller returnera datorn eftersom det är 12 månaders

garanti på köpet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prövat återställa SMC otaliga gånger. Till slut så orkade datorn inte starta om utan avbröt. Då prövade jag återinstallera MacOs men det fallerade på att när halva tiden av installationen förlöpt så stängde den av. Prövade återställning med att dra ut strömkabeln ett x antal ggr och till slut fullföljdes ominstallationen men när "skrivbordet" var återställts så stängdes den av igen.

Jag har köpt datorn från mResell och det är 12 mån garanti så det blir till att kontakta leverantören för att returnera iMac:en. Då får vi se hur garantin från mResell fungerar. Är för övrigt nöjd med datorn tills nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då är det ingen tvekan, datorn är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...