Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
siwjon

Irriterande "bricka" om misslyckad säkerhetskopiering

Rekommendera Poster

siwjon
Postad (redigerade)

På min iPhone har jag valt att inte säkerhetskopiera mitt data till iCloud. Hittills har det dykt upp en "bricka" (ni vet den där röda pricken med siffran 1) på ikonen "inställningar" som visar att jag har en misslyckad säkerhetskopiering. När jag då trycker på "inställningar" och vidare på "misslyckad säkerhetskopiering" kommer en sida upp där jag kan välja att köpa ytterligare GB eller att välja "inte nu". 

 

Jag brukar välja "inte nu" (för jag säkerhetskopierar på annat sätt) och då har "brickan" försvunnit på ikonen inställningar. Men nu dyker den upp hela tiden vilket jag upplever som irriterande. Jag har i inställningar - Apple-ID valt läge AV för iCloud säkerhetskopia. 

 

Hur får jag bort brickan?🤷‍♂️

 

Tacksam för hjälp!

Redigerad av siwjon

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
SirKnasen

Prova att ta bort säkerhetskopian ur iCloud. Radera säkerhetskopian alltså.

Under inställningar->Ditt namn->iCloud->Hantera lagring->Säkerhetskopior

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
siwjon
9 minuter sedan, SirKnasen säger:

Prova att ta bort säkerhetskopian ur iCloud. Radera säkerhetskopian alltså.

Under inställningar->Ditt namn->iCloud->Hantera lagring->Säkerhetskopior

Jag gick in där men det finns ingen säkerhetskopia att ta bort, men det står att jag jag använder 7,6 MB av 5 GB. 

 

Om jag går vidare i "hantera lagring" så står det - säkerhetskopior 0 KB.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Problemet är kanske att den misslyckades att ta en säkerhetskopia medan du hade det inställt på annat sätt, och därför försöker slutföra, oavsett nuvarande inställningar? Kanske det skulle fungera om du åtminstone tillfälligtvis gör plats i Icloud och gör en säkerhetskopia i molnet, och sedan ställer om igen. En tanke bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
siwjon
4 minuter sedan, Alix säger:

Problemet är kanske att den misslyckades att ta en säkerhetskopia medan du hade det inställt på annat sätt, och därför försöker slutföra, oavsett nuvarande inställningar? Kanske det skulle fungera om du åtminstone tillfälligtvis gör plats i Icloud och gör en säkerhetskopia i molnet, och sedan ställer om igen. En tanke bara.

En tanke god som någon. Testar det.

  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
siwjon
12 minuter sedan, siwjon säger:

En tanke god som någon. Testar det.

Testade men jag har inte tillräckligt med utrymme på iCloud och jag vill inte köpa något abonnemang på iCloud. Otroligt om det ska vara tvingande för att få bort en irriterande "bricka"  Jag har ju redan den backup jag behöver på en säker plats...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...