Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glömt lösenordet till iPHone


jabberwocky
 Share

Rekommendera Poster

jabberwocky

Hej,

 

Gällande min iPhone XS..

 

 

har glömt lösenordet till iPhone och har slagit in fel lösenord för många gånger. och nu har jag ett felmeddelande på skärmen som säger "iPhone är avaktiverad \n anslut till ituens"

men när jag pluggar in iPhonena i usb sladden som kopplas till datorn, så hittar jag inte den.

 

Går in på Finder för att hitta den där, finns inte.

Söker i spotlight på iTunes. hittar inget program.. (läs: program

 

hur tusan gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar ner iTunes naturligtvis. Detta gäller om du har macOS före Catalina för med Catalina använder du Finder.

 

Eftersom du har avaktiverat den så får du återställa telefonen och mista allt innehåll.

 

Här har du instruktioner.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT204306

 

Hur tusan man nu kan glömma sin lösenkod ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky
1 timme sedan, lappen71 säger:

Laddar ner iTunes naturligtvis. Detta gäller om du har macOS före Catalina för med Catalina använder du Finder.

 

Eftersom du har avaktiverat den så får du återställa telefonen och mista allt innehåll.

 

Här har du instruktioner.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT204306

 

Hur tusan man nu kan glömma sin lösenkod ?

 

 

Har Catalina, därav jag inte finner den hos finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget svar på din fråga, men har din iPhone XS också glömt bort dig? Den har ju ansiktsigenkänning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky
10 timmar sedan, boevil säger:

Jag har inget svar på din fråga, men har din iPhone XS också glömt bort dig? Den har ju ansiktsigenkänning.

Men alltså. Nämnde jag någonting om Face ID? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 minuter sedan, jabberwocky säger:

Men alltså. Nämnde jag någonting om Face ID? 

Du fick lösningen för 12 timmar sen. Är telefonen avaktiverad så är enda du kan göra återställa den. Har du också glömt lösenordet till ditt Apple-ID är du rökt. Då har du en brevpress.

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky
Postad (redigerade)
12 minuter sedan, lappen71 säger:

Du fick lösningen för 12 timmar sen. Är telefonen avaktiverad så är enda du kan göra återställa den. Har du också glömt lösenordet till ditt Apple-ID är du rökt. Då har du en brevpress.

Har följt dom intesruktionerna från > iPhone 8 .

 

"Håll ned volymnhöjningssknappen kort/snabt" ja
"håll ned volymasäjning kort/snabbt" ja
"Håll in sidoknappen länge" ja

 

ingenting händer..
det enda jag kan få om jag gör det "SUPER" snabbt när att jag får frågan om stänga av mobilen.: Testar göra det, och försöker hitta, men ingentign hnder

 


Kanske värt och påpeka att mobilen inte ens laddas när jag den USB:ad i datorn. (fungerar fint i väggkontakten dock) & har även testat 3 olika laddare - samma problem

 

Redigerad av jabberwocky
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, jabberwocky säger:

Har följt dom intesruktionerna från > iPhone 8 .

 

"Håll ned volymnhöjningssknappen kort/snabt" ja
"håll ned volymasäjning kort/snabbt" ja
"Håll in sidoknappen länge" ja

 

ingenting händer..
det enda jag kan få om jag gör det "SUPER" snabbt när att jag får frågan om stänga av mobilen.: Testar göra det, och försöker hitta, men ingentign hnder

 


Kanske värt och påpeka att mobilen inte ens laddas när jag den USB:ad i datorn. (fungerar fint i väggkontakten dock) & har även testat 3 olika laddare - samma problem

 

Här är lösningen: https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu/reklamera-en-vara/reklamationsratten-i-sverige/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, jabberwocky säger:

Har följt dom intesruktionerna från > iPhone 8 .

 

"Håll ned volymnhöjningssknappen kort/snabt" ja
"håll ned volymasäjning kort/snabbt" ja
"Håll in sidoknappen länge" ja

 

ingenting händer..
det enda jag kan få om jag gör det "SUPER" snabbt när att jag får frågan om stänga av mobilen.: Testar göra det, och försöker hitta, men ingentign hnder

 


Kanske värt och påpeka att mobilen inte ens laddas när jag den USB:ad i datorn. (fungerar fint i väggkontakten dock) & har även testat 3 olika laddare - samma problem

 

Då gör du inte rätt. Detta är det du ska göra.

 

 

Skärmavbild 2020-06-06 kl. 11.09.15.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky
7 minuter sedan, lappen71 säger:

Då gör du inte rätt. Detta är det du ska göra.

 

 

Skärmavbild 2020-06-06 kl. 11.09.15.png

Men sidoknappen intryckt efter att iPhonena är avstängd. Då startas den ju bara om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en 5C en gång, syrran hade glömt sitt Apple ID lösenord. Jag låg i en halvtimme och tryckte in alla knappar som fanns, bara tryckte snabbt helt random, till slut kom det fram att ansluta till iTunes, aktivera gick inte. Syrran fick ringa Apple och de löste detta med Apple ID så allt fixade sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky
16 minuter sedan, iMarc säger:

Jag fick en 5C en gång, syrran hade glömt sitt Apple ID lösenord. Jag låg i en halvtimme och tryckte in alla knappar som fanns, bara tryckte snabbt helt random, till slut kom det fram att ansluta till iTunes, aktivera gick inte. Syrran fick ringa Apple och de löste detta med Apple ID så allt fixade sig. 

Men jag har ju lösenordet till iTunes.. men kommer ju bara inte IIIIIIIIN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

och så fort jag kopplar in mig så kommer jag baaaara bara bara hem direkt till min härmskärm (apple loggan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

En annan fråga däremot.. Om jag nollställer min mobil.. inte påverkar det min Mac dator? (dvs att jag loggas ut därifrån också?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jabberwocky säger:

Men min iPhone är >2 år gammal

Du har konsumentskydd för ursprungligt fel i tre år. Om det nu är ett sådant och inte ett Pemtos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jabberwocky

men sådär.. testade en ny dator.

 

men den står å snurrar hela tiden

 

 

Skärmavbild 2020-06-06 kl. 13.42.26.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, jabberwocky säger:

men sådär.. testade en ny dator.

 

men den står å snurrar hela tiden

 

 

Skärmavbild 2020-06-06 kl. 13.42.26.png

Ha tålamod! Den hämtar en stor fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, jabberwocky säger:

En annan fråga däremot.. Om jag nollställer min mobil.. inte påverkar det min Mac dator? (dvs att jag loggas ut därifrån också?)

Nej det är två skilda enheter som inte påverkar varandra på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...