Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Störningar i EarPods ena snäcka


Gäst
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har nya iPhone SE och har börjat använda de medföljande EarPods utan framgång. Den högra snäckan har konstanta störningar, den verkar påverkad av hur sladden rör sig. Både under telefonsamtal och om jag lyssnar på Spotify eller YouTube.

 

Är detta verkligen normalt? Haft EarPods tidigare och har inget minne av detta. Har haft många andra hörlurar till andra telefoner också utan dessa störningar

 

Riktigt irriterande då de inte går att använda på grund av det, och det är inte så att jag kan plugga in andra hörlurar jag har hemma då alla har 3,5mm uttaget.

Redigerad av Gäst
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamera eller köp nya. Dom är ju inte så dyra direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det är störningar i ena luren (eller båda) som påverkas av hur man rör sladden, så brukar det vara defekt på sladden till hörlurarna. Samma bör ju gälla earpods.

 

Reklamera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara fickludd i uttaget på telefonen. Skrapa försiktigt i kontaktens botten med en tandpetare, blås och skaka ur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Tog kontakt med Apples support som hänvisat mig till en verkstad, så ska ta kontakt med dem. De ville utesluta att det inte är lightning-porten, men troligtvis är det som ni skriver, fel på hörlurarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, polken säger:

Kan vara fickludd i uttaget på telefonen. Skrapa försiktigt i kontaktens botten med en tandpetare, blås och skaka ur.

 

Låter inte så bra att göra. Sen är telefonen väldigt ny så knappast något ludd. Bär den inte i fickor med risk för ludd och är väldigt pedant. Aldrig haft problem med ludd i andra kontakter heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...