Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kortspel till Mac OS X 10.5.8


gollankid
 Share

Rekommendera Poster

Hej fins det något enkelt kortspel till äldre mac mini med OS X 10.5.8 som man kan ladda ner eller ligger det redan i operativsystemet,  typ patiens

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Zip fil och den kan inte öppna i min dator provat att ladda ner Zip öppnare men det funkar inte har du andra som inte är ZIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, gollankid säger:

Det var Zip fil och den kan inte öppna i min dator provat att ladda ner Zip öppnare men det funkar inte 

Välj rätt version av öppnare, t ex här finns olika versioner, välj för din macOS https://theunarchiver.com/

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, gollankid säger:

Det var Zip fil och den kan inte öppna i min dator provat att ladda ner Zip öppnare men det funkar inte har du andra som inte är ZIP

Vad menar du med ”det”? Vi kan inte veta vad du laddade ned. Men om du ska expandera arkiv kan du ladda ned och använda detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man spelar väl online

 

 

Skärmklipp 2020-05-21 16.21.17.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte onlline macen funkar inte på internet den har fr gammal webläsare och opertivsystemet för gammalt för att uppdatera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, SirKnasen säger:

Vad är det för MacMini det gäller?
Är det en gammal G4 eller G5?

Den fanns bara med G4. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
8 timmar sedan, gollankid säger:

Kan som sagt inget om den bara att det är OS X 10.5.8 (se bild)

Ser ut som en tidig Intel-variant, då den har IR-mottagare bredvid CD-inkastet.


Så du borde åtminstone kunna installera Snow Leopard, en mycket välbeprövad version av Mac OS X. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr saknar jag all möjlighet att hämta detta program och inte har jag kunskap att lägga in det i datorn vet inte hur man får tag på det och hur man laddar ner/in det i datorn men tack för tipset .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...