Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Barnlås på gammal padda?


klash
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Vi har en gammal padda (iPad 2 tror jag?) som har iOs 9.3.5 och kan inte uppdateras högre än så, vilket betyder att den här skärmtidskontrollen inte finns. Paddan har legat mestadels oanvänd de senaste åren, men vi tänkte nu introducera den så smått för dottern på 3 år.

 

Har letat på App Store efter föräldrakontrollsappar, men antingen funkar de inte på en så gammal enhet, eller så gör de inte vad jag vill att de ska göra.

Jag vill ha det såhär enkelt: När dottern använder paddan vill jag låsa/ta bort nästan alla appar, och bara ha några få utvalda hon kan använda. Sedan vill jag kunna slå av den här spärren och använda den som vanligt när jag vill. Bryr mig inte om skärmtid eller några andra funktioner, bara att urvalet av appar är begränsat efter det jag bestämmer. Visst måste det finnas en sådan enkel funktion/app att tillgå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begränsning finns en funktion i inställningarna som gör en del av det du efterfrågar 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hjälpmedlet Guidad åtkomst kan du låsa iPaden till den app som för tillfället är aktiv. 
Med trippelklick på hemknappen låser du och låser upp med pin-kod. 
Går att begränsa områden på skärmen, knappar mm. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, polken säger:

Med hjälpmedlet Guidad åtkomst kan du låsa iPaden till den app som för tillfället är aktiv. 
Med trippelklick på hemknappen låser du och låser upp med pin-kod. 
Går att begränsa områden på skärmen, knappar mm. 
 

 

Förtydligar att det är en inbyggd funktion i iOS så du behöver inte leta i app store. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack polken! Provade nu, och det är lösning som funkar för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...