Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple id på iPhone 7


Peter 99
 Share

Rekommendera Poster

Är inloggad på Apple id på min lur. När jag vill logga ut kommer det fram en text: Vill du behålla en kopia av dina data på denna iPhone?

Är lite osäker på vad jag skall göra? Jag kanske inte skall logga ut öht eller vad göra?

 

Tacksam för svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
30 minuter sedan, Alix säger:

Varför vill du logga ut?

Vet inte men det känns säkrare att inte vara inloggad. 

Det kanske inte behövs egentligen! 

 

Tack för svaret i vilket fall som helst!!

Redigerad av Peter 99
Glömde skriva tack!?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Peter 99 säger:

Vet inte men det känns säkrare att inte vara inloggad. 

Det kanske inte behövs egentligen! 

Säkrare, hur? Att Apple inte kan spionera på dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar logga ut från te x Facebook och andra internet sidor. Jag tänkte att det är lika bra att logga ut här med!  Resonemanget kanske haltar lite. Tror inte heller att Apple håller koll på vad jag gör på en hemsida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt onödigt och paranoid att logga ut Apple-ID. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Totalt onödigt och paranoid att logga ut Apple-ID. 

Toppen då slipper jag det! Var bara lite osäker där men nu vet jag.

Tack för svar mina herrar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Peter 99 säger:

Jag brukar logga ut från te x Facebook och andra internet sidor. Jag tänkte att det är lika bra att logga ut här med!  Resonemanget kanske haltar lite. Tror inte heller att Apple håller koll på vad jag gör på en hemsida!

Om det känns viktigt att få vara anonym bör du sätta dig in i hur man skaffar och hanterar en säker telefon. iPhone går inte att programmera om men det finns säkra och privata operativsystem baserat på Android. Exempel: https://www.silentcircle.com/products-and-solutions/blackphone2/
Det finns också lösningar att programmera om befintliga Androidtelefoner. Lineage OS och XDA är en bra utgångspunkt där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Peter 99 säger:

Toppen då slipper jag det! Var bara lite osäker där men nu vet jag.

Tack för svar mina herrar!

Enklast är att du fortsätter vara inloggad överallt så blir det så smidigt och enkelt som möjligt för dig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Enklast är att du fortsätter vara inloggad överallt så blir det så smidigt och enkelt som möjligt för dig.

Visste helt enkelt inte till detta. Jag har ändå haft Apple sen 2005 men man lär sig ngt nytt varje dag. 

Tack för din tid och svar!! Allt gott!!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ID behöver man vara inloggad på eftersom en iPhone har flera tjänster kopplad till Apple ID, även de app:ar man installerar är kopplade till Apple ID, och om man köper filmer, TV-program och musik. Hela iCloud, säkerhetskopior, syndata osv osv... Så loggar du ut från Apple ID så innebär det att du inte har tillgång till detta längre på din mobil. Den fråga du får upp handlar om att användardata som tillhör app:arna sparas även fast du loggar ut, men för att använda och ha tillgång till det måste du logga in i gen.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...