Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Automator för att göra iPhone tillgänglig som ljud-input.


Mrswalbard
 Share

Rekommendera Poster

Hey, jag har försökt göra ett automator-script för att få en automatisk åtgärd för att öppna Audio MIDI Setup när jag ansluter min iPhone, och efter trycka på enable knappen. 

Är detta möjligt? Det skulle underlätta mitt workflow i musikskapandet :) MVH Andreas Löwing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt har du kommit?

Får du datorn att reagera på att luren ansluts så borde följande Apple script kunna se lite inspiration:

tell application "Audio MIDI Setup"
	activate
end tell
tell application "System Events"
	tell process "Audio MIDI Setup"
		tell menu bar 1
			click menu bar item "Fönster"
			tell menu "Fönster"
				click menu item "Visa MIDI Studio"
			end tell
		end tell
	end tell
end tell

Du måste ändra datorns säkerhetsinställningar så att Skriptredigerare får styra datorn när du testkör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-25 på 19:01, Mattiasgbg säger:

Hur långt har du kommit?

Får du datorn att reagera på att luren ansluts så borde följande Apple script kunna se lite inspiration:


tell application "Audio MIDI Setup"
	activate
end tell
tell application "System Events"
	tell process "Audio MIDI Setup"
		tell menu bar 1
			click menu bar item "Fönster"
			tell menu "Fönster"
				click menu item "Visa MIDI Studio"
			end tell
		end tell
	end tell
end tell

Du måste ändra datorns säkerhetsinställningar så att Skriptredigerare får styra datorn när du testkör.

Jag har bara kollat runt lite jag är verkligen ny på detta, men jag uppskattar att du är här och hjälper mig :)

Vart fixar jag så att säkerhetinställningarna blir rätt? och är det bara medans jag testar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det ser ut i Catalina (min dator är gammal), men Systeminställningar > Integritetsskydd > Hjälpmedel.

När jag testkör skriptet i Skriptredigerare.app så måste den få styra datorn. När det körs automatiskt så måste SystemUIServer.app få styra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...