Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Programfönster sida vid sida


AndieB
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

finns det något program för Mac som man kan se till att få programfönster att hamna i en bra ordning?

Även om programmet skulle kunna spara "layouten".

Vill ofta slänga upp ett par eller några webbläsare med information som uppdateras.

 

Gillar inte alls funktionen som Apple tillgodoser genom att hålla över den gröna "maximera" cirkeln.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program brukar komma ihåg fönsterstorlek och -position mellan gångerna man kör dem. Vilket/vilka program är det som inte gör detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Program brukar komma ihåg fönsterstorlek och -position mellan gångerna man kör dem. Vilket/vilka program är det som inte gör detta?

Jag har noterat att detta sker, men då jag slänger upp 3-4 Google Chrome fönster, så minns den bara den sista.

Hade även varit ett stort plus om det gick att få till vilka sidor som varit upp i varje fönsters placering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det ju besvärligare. Jag uppfattade saken som om du hade olika webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tredjeparts program som löser detta. Kommer bara inte på namnet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Telly82 säger:

Då blir det ju besvärligare. Jag uppfattade saken som om du hade olika webbläsare.

Jag som kanske var otydlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Finns tredjeparts program som löser detta. Kommer bara inte på namnet nu.

Kan tänka mig det. Men lyckas inte hitta något.

Kommer du på, så hojta till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du 2st program som sköter fönsterhanteringen åt dej

https://manytricks.com/moom/

och

https://apps.apple.com/se/app/magnet/id441258766?mt=12

 

Jag använder själv Magnet och tycker det är helt ok. Du får en fönsterhantering som liknar windows litegrann, att man med enkla knapptryckningar kan placera ut fönstren på olika positioner och i olika storlekar på skärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...