Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 7 kopplar inte till mitt wifi


surfergirl68
 Share

Rekommendera Poster

surfergirl68

Vaknade igår, och iPhone 7 kopplar plötsligt inte upp sig till mitt wifi längre. När jag slår av/på det i mobilen, "flämtar" det till i en 1/10 sekund, dvs jag kan se "bågen" hastigt uppe bredvid 4G. Mobil data fungerar lustigt nog bara på vissa appar - fungerar t ex på Mail och Facebook, men t ex WhatsApp snurrar och Instagram säger "inget nätverk".
Alla andra devices i hemmet fungerar - AppleTV, musikanläggningen, iPad, laptop... Har nu varit tvungen att ladda min gamla iPhone 4S (!!) för att kunna använda WhatsApp, vilken alltså också fungerar med wifi.
Jag har försökt att felsöka online, och gjort följande: Startat om. Nollställt inställningar av Mobildata. Gjort Glöm det här nätverket under Wifi samt Förnya tilldelning. Inne på appen för min AirPort Extreme, står min iPhone med under listan över Wireless clients med "Anslutning utmärkt". Jag kan också se där att IP-adressen är samma som på mobilen.
Apple Support öppnar inte förrän på tisdag, så jag tänkte att någon av alla er kunniga här inne, kanske har något förslag?!!!
På förhand tack och Glad Påsk!

Redigerad av surfergirl68
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Bara hemma eller även på andra Wifi-nätverk?

Testat något publikt nere på stan/hos kompis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surfergirl68
Postad (redigerade)
24 minuter sedan, Stereotypen säger:

Bara hemma eller även på andra Wifi-nätverk?

Testat något publikt nere på stan/hos kompis?

Gick på stan igår och provade wifi från caféer och butiker, men samma där - ingen "båge" kommer upp, men inne i wifiinställningar, blir nätverken ibockade som om kontakt skapats.
Uppdatering: Har just nu än en gång i Mobildata gjort Nollställ inställningar, och nu verkar färre appar än förut fungera... ?

Redigerad av surfergirl68
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

surfergirl68

För att förtydliga, så är mitt wifi ibockat på mobilen och ser ut som om det är kopplat på alla möjliga sätt och vis, förutom att alltså inte "bågen" syns och jag nu endast kan använda några få av apparna med mobilt nätverk. Mail har slutat uppdatera inkl många andra, men Facebook fungerar t ex....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...