Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Video från iPhone till PC?


zorro
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Har en elev som inte kan föra över videofilerna från sin iPhone till PC för att redigera. Jag har inte iPhone själv och vi sitter förstås på distans dessa tider.

Har skickat länkar till eleven hur man gör via iTunes men det verkar inte fungera. Är det så j-a svårt?

Någon som vet?

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, zorro säger:

Hej!

Har en elev som inte kan föra över videofilerna från sin iPhone till PC för att redigera. Jag har inte iPhone själv och vi sitter förstås på distans dessa tider.

Har skickat länkar till eleven hur man gör via iTunes men det verkar inte fungera. Är det så j-a svårt?

Någon som vet?

 

/z

Jag har Google Foto på iPhone, GF säkerhetskopierar filmerna också, så videos går att ladda ned från GF-molnet på nätet till PC’n.

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på Icloud.com på PC’n med samma appleid som i telefonen och ladda ner därifrån. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, zorro säger:

Hej!

Har en elev som inte kan föra över videofilerna från sin iPhone till PC för att redigera. Jag har inte iPhone själv och vi sitter förstås på distans dessa tider.

Har skickat länkar till eleven hur man gör via iTunes men det verkar inte fungera. Är det så j-a svårt?

Någon som vet?

 

/z

iTunes används INTE för att få ur bilder/filmer från en iPhone. iTunes används för att få IN i telefonen.

 

Det ska räcka med att han ansluter telefonen till datorn med Lightning-USB kabeln och med Utforskaren kopiera över filerna.

 

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4027134/windows-10-import-photos-and-videos-from-phone-to-pc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för era svar!

Skickar vidare och hoppas på framgång. 

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...