Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
zorro

Video från iPhone till PC?

Rekommendera Poster

zorro

Hej!

Har en elev som inte kan föra över videofilerna från sin iPhone till PC för att redigera. Jag har inte iPhone själv och vi sitter förstås på distans dessa tider.

Har skickat länkar till eleven hur man gör via iTunes men det verkar inte fungera. Är det så j-a svårt?

Någon som vet?

/z

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
iMarc
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, zorro säger:

Hej!

Har en elev som inte kan föra över videofilerna från sin iPhone till PC för att redigera. Jag har inte iPhone själv och vi sitter förstås på distans dessa tider.

Har skickat länkar till eleven hur man gör via iTunes men det verkar inte fungera. Är det så j-a svårt?

Någon som vet?

/z

Jag har Google Foto på iPhone, GF säkerhetskopierar filmerna också, så videos går att ladda ned från GF-molnet på nätet till PC’n.

Redigerad av iMarc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
polken

Logga in på Icloud.com på PC’n med samma appleid som i telefonen och ladda ner därifrån. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lappen71
9 timmar sedan, zorro säger:

Hej!

Någon som vet?

/z

iTunes används INTE för att få ur bilder/filmer från en iPhone. iTunes används för att få IN i telefonen.

Det ska räcka med att han ansluter telefonen till datorn med Lightning-USB kabeln och med Utforskaren kopiera över filerna.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4027134/windows-10-import-photos-and-videos-from-phone-to-pc

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
zorro

Tack så mycket för era svar!

Skickar vidare och hoppas på framgång. 

/z

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...