Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta hårddisk


Manxs
 Share

Rekommendera Poster

En undran...

Kan jag klona en hårddisk från en mbp tidig 2011 2,3 ghz i5 och sätta den direkt i en mbp mid 2012 2,9 ghz i7?

Kommer det fungera eller ställer hårdavaran till det?
Hur gör man annars för att flytta allt? Kan jag använda min timemachine backup från mpb 2011 till mid 2012?


Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du klonar inte med TimeMachine, utan du bör använda dig av SuperDuper eller carbon Copy Cloner

Sen är det bara att klona över

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan clonat med CCC och har 2 indentiska diskar, frågan är om kopian från min 2011 kommer fungera i 2012:an?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Stereotypen säger:

Ja.

Det är olika processorer, grafikkort, RAM-minnen. Borde ge en instabil och krachbenägen dator OM det fungerar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Axelman säger:

Det är olika processorer, grafikkort, RAM-minnen. Borde ge en instabil och krachbenägen dator OM det fungerar. 

En ominstallation av macOS löser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag klona den 256.gb ssd som sitter i 2012 nu till min nya 2tb ssd, sedan sätta in 2tb i 2012:an för att sedan använda timemachine backupen från 2011:an? Eller är det en annan procedur man måste ta till? 
Jag vill ju få över filer och program till 2012:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerar du in Mac OS på den nya disken när den sitter i datorn kan du använda TimeMachine och få tillbaka allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nåt extra att tänka på när man klonar från en 256gb till en 2tb? Eller är det bara att köra med CCC som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att boota från usb först, gick bra. Stoppade sedan in den klonade 2011:an i 2012:an. Har kört lite photoshop, lightroom, streaming m.m. nu. Än så länge inga problem alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...