Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inställningar för olika mailkonton: notiser/automatisk hämtning


floggy
 Share

Rekommendera Poster

Hej!
 

På iPhone kan man i inställningar för notiser, välja vilka notiser man vill ha för olika mail-konton, bifogar bild. Jag skulle vilja göra detta på mailen på datorn, har kollat överallt i mail-inställningarna samt notiser, men hittar inget, existerar det helt enkelt inte eller kan ni hjälpa mig att hitta rätt?! Jag vill att mitt mailprogram (macs egna) ska ha automatisk hämtning av mail på mitt privata mailkonto, men inte mina jobbkonton som jag även har inlagda där, utan de vill jag hämta automatiskt. Alternativt önskar jag få notiser bara om mail från mitt privata konto men inte mina jobbkonton, så som man kan göra på iPhone. Det kan väl ändå inte vara möjligt att den inställningen finns på mobilen men inte datorn?! Jag har en MacBook Pro och kör Mojave, om det är relevant. Tacksam för hjälp :D 

IMG_3170.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en ny smart brevlåda. Välj "Innehåller mejl som matchar något av följande villkor". 

Välj sedan "Mejlet finns i brevlådan" och skapa en sån rad för vart och ett av de mejlkonton som du vill ha notiser från. 

 

Gå sen till Inställningar > Allmänt > Notiser om nya mejl – och välj där din smarta mapp.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...