Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med "Mail"


ecialk
 Share

Rekommendera Poster

Har 3 konton kopplade till min Mail som kommer med Mac. Alla har fungerat problemfritt till för ca 1 år sedan då ett av kontona började krångla och följande felmedelande visas som tar upp hela skärmen, så pass att jag inte når avbryt knappen längst ner om mejlet är längre än ett par rader och jag tvingas tvångsavsluta Mail och börja från början.

Jag väljer mail-konto, men den byter alltså själv till det som står först i rullisten när jag klickar på skicka och då kommer detta felmedelande. Om jag bara skriver en rad kan jag lyckas förminska mejlet så pass att jag kommer åt avbryt och kan då på försök 2 ändra till ett annat konto och skicka i väg mejlet.

Jag har både rensat brevlådan på kontot som krånglar direkt hos hotmail där det ligger, samt tagit bort och lagt till i Mail-klienten ett flertal gånger, ändå är problemet kvar.

Någon som fått samma problem?

 

mailproblem.thumb.jpeg.20b204d6d88279377759032f89e18ef6.jpeg

Redigerad av Axelman
Gömde epostadress
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.3336d1c1df6e8e867a57463974dac656.png

 

Lösningen står i din dump ovan. Gör detta permanent i Mail > Inställningar > Konton > Serverinställningar > Utgående e-postkonto. Klicka på det krånglande kontot i vänsterkolumnen först. Se dump.

 

811573036_dump1.png.ebd322656dfe6a163cc69315a50d10e3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Gud, har inte märkt att detta har hänt. Har lagt till och tagit bort hotmailkontot och rensat gamla mejl i fall det var för att mejlkorgen var full.. Och så har utgående server på gmail blivit en hotmail. Hur nu detta har gått till. Men stort tack för hjälpen, hade aldrig hittat dit annars!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...