Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alarm vid sms


Boppen
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Dottern har en XR och skulle vilja att alarmet startar vid sms från ett specifikt nummer.

Varför? ?

Jo, hon jobbar som timvikare och måste varje morgon ställa klockan för att se om hon fått jobb den dagen.

De flesta dagar har hon inte det, så det vore skönt om det gick att koppla larmet till ett specifikt nummer....(Som ni kanske förstår)

 

Mvh Boppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aktivera ”Förbigång i nödsituation” för valfria nummer. Detta kan göras på både SMS och samtal. På så sätt spelar det ingen roll ifall ljudet är avstängt eller om man har ”Stör ej” aktiverat. Samtal och SMS går igenom för de telefonnumren du väljer stt aktivera funktionen för. 6A676BF5-94D7-4183-9A68-CDB5970908A6.thumb.jpeg.4ded34bd0f00839f264482cffb7dbf90.jpeg

1FAEC046-63C6-45B3-A43F-F41482799AF4.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, men jag tror ni missförstod mig lite. Hon har inte stör ej påslaget. Utan hon måste ställa larmet varje morgon för att kolla om hon fått jobbsms. För att slippa detta så vore det bra om det på nått vis gick att ställa in så att när sms kommer från detta specifika nummer så ska alarmet starta. Så slipper hon vakna i onödan. Eller går det att använda Alarmljudet som smssignal??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-02-08 på 14:51, Boppen säger:

 Eller går det att använda Alarmljudet som smssignal??

 

 

I Inställningar kan man välja ljudet för sms, men då blir det ju Alarm på alla sms och det vill hon väl inte?

I kontaktboken, gå till arbetsgivar-kontakten, markera ändra, gå till sms-ljud, byt till något hon hör, t ex Alarm-ljudet.  Men jag tror inte det håller på ända tills hon stänger av. Testa!

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...