Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple id


grotta
 Share

Rekommendera Poster

Om jag ska uppdatera program måste jag skriva in mitt apple id med lösenord, numera ska jag dessutom skriva in en verifieringskod, som jag får via mobilen. Det är bara det att den verifieringskoden skickas till mitt gamla nummer, och det kan inte jag ändra på. Finns det någon smart utväg här, så jag kan ändra till mitt nya nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se en skärmbild på hur den dialogrutan ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag skulle vilja se en skärmbild på hur den dialogrutan ser ut.

Är det inte denna som menas:1770183964_Skrmavbild2020-01-24kl_21_06_54.png.dd760873599bf80359841adac883c8ad.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, polken säger:

Är det inte denna som menas:1770183964_Skrmavbild2020-01-24kl_21_06_54.png.dd760873599bf80359841adac883c8ad.png

Gäller inte köp av appar. Därför som jag ville se en skärmbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför startar du en ny tråd istället för att fortsätta på den gamla? Du har dessutom inte lämnat feedback på vad som hänt när du testat de tips du fått. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

659962384_Skrmavbild2020-01-31kl_16_04_44.png.87d1c5af70cca3d5ad02f0bb721f4442.pngSå ser det ut och verifieringskoden skickas till mitt gamla nummer som jag inte längre har tillgång till

Redigerad av grotta
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du väl kontakta din operatör och be och få det numret igen, eller meddela Apple ditt nya telefonnummer. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Pocahontas säger:

Då får du väl kontakta din operatör och be och få det numret igen, eller meddela Apple ditt nya telefonnummer. 

Tack för iden. Jag får ta och leta upp numret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Vad händer om jag inte har tillgång till en tillförlitlig enhet eller inte har fått någon verifieringskod?

Om du loggar in och inte har någon betrodd enhet till hands som kan visa verifieringskoder, kan du välja att få en kod skickad till ett betrott telefonnummer via ett textmeddelande eller ett automatiserat telefonsamtal. Klicka på Har du inte fått en kod, på inloggningsskärmen och välj att få en kod skickad till ditt betrodda telefonnummer. Du kan också få en kod direkt från Inställningar på en betrodd enhet. Läs mer om hur du får en verifieringskod.

Om du använder iOS 11.3 eller senare på din iPhone kanske du inte behöver ange någon verifieringskod. I vissa fall kan ditt betrodda telefonnummer verifieras automatiskt i bakgrunden på din iPhone. Du behöver göra en sak mindre och ditt konto skyddas ändå av tvåfaktorsautentisering.

Hur får jag åtkomst till mitt konto om jag inte kan logga in?

Om du inte kan logga in, få tillgång till en tillförlitlig enhet, nollställa lösenordet eller ta emot verifieringskoder, kan du begära kontoåterställning för att få åtkomst till kontot. Kontoåterställningen sker automatiskt för att du så snabbt som möjligt ska få tillgång till kontot igen samtidigt som obehöriga personer nekas åtkomst. Det kan ta några dagar, ibland längre, beroende på vilken kontoinformation du kan uppge för att identifiera dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
 Share



×
×
  • Skapa nytt...