Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera MacBook Pro ( 17tum, tidigt 2011)


Sebb85
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Har tagit över en MacBook Pro som jag vill hotta upp. Vad tycker ni jag skall lägga in i den? Använder datorn till autocad och sketchup för det mest.

Jag vet att det finns en sökfunktion men är nu här (hej ??) men inte hittat dit ännu :)

image.thumb.jpg.67c16d788d33c7982b7da33dd6383df4.jpgimage.thumb.jpg.2e0fdeb0357082960d4049d80b4b8f5d.jpgimage.thumb.jpg.e42980eb88aa5ffdc2da0dfcd562a814.jpgimage.thumb.jpg.e7e8909004ab29b7ccafa47bccbc54ac.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det enda du kan uppgradera är ju HDD (till SSD), RAM och kanske även att byta DVD mot en till HDD/SSD om du inte behöver läsa optisk media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
7 minuter sedan, Sebb85 säger:

Den videon säger mig ingenting?

Nej inte mig heller. Väldigt luddig. RAM i 2133 MHz på en så gammal burk låter ju väldigt suspekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Det enda du kan uppgradera är ju HDD (till SSD), RAM och kanske även att byta DVD mot en till HDD/SSD om du inte behöver läsa optisk media.

Okey tack. Har du några förslag på bra grejer o peta i? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsung 860 evo är bra och snabba diskar till ett vettigt pris. Det är utan tvekan det bästa du kan göra för att hotta upp den.

Redigerad av Gojlos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.nordichardware.se/ssd-guiden 

Bra sida för att kolla SSD diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-01-14 på 18:52, Sebb85 säger:

Hej. Har tagit över en MacBook Pro som jag vill hotta upp. Vad tycker ni jag skall lägga in i den?

Processormässigt är den väldigt bra för att vara så gammal. Får den en SSD Samsung Evo och 16 GB RAM 204-pin PC-10600 (1333 MHz) DDR3 SO-DIMM är den i det närmaste upp to date. Grafikkortet blir då den svaga länken men det är inte så mycket att göra åt.

( Även om Apple säger att det bara kan köras 8 GB RAM så är verkligheten 16 GB RAM )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...