Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
mysmongon

Touchen hänger sig så att det inte går att nå notis/kontrollcenter. Någon annan som upplevt detta?

Rekommendera Poster

Har ett irriterande problem med min klocka AppleWatch 3 Cellular som jag tror började dyka upp när den senaste versionen av iOS kom i höstas. Den hänger sig så att jag inte kommer åt notiscentret och kontrollcentret från själva "klockskärmen". Det går att swipa både höger och vänster och trycka på saker så touchen fungerar i övrigt. Någon gång hängde den sig även i inzoomat läge. Då var det bara att starta om för att få ordning på problemet. Oftast har jag fått starta om för att kunna komma åt notis/kontrollcenter också men ibland har det släppt med tiden, släppt efter laddning eller byte av armband. Har inte hittat något knep som alltid fungera förutom omstart. Otroligt förvirrande och ologiskt. Har hela tiden tänkt att det måste vara ett mjukvaruproblem och hoppats att en uppdatering ska lösa detta men i mitten av december hände detta varje dag. Efter att ha släppt på parkopplingen till min iPhone och lagt till den på nytt fungerande den felfritt i typ 1 dygn innan felet kom tillbaka. Då gick jag till Återförsäljaren i stan som tog in den för reparation (hade AppleCare på den). Några dagar senare får jag besked om att de skickat iväg den till utlandet för reparation. Ytterligare en vecka senare får jag besked om att jag kan hämta den i butiken. Har då fått en ny klocka!!! Den fungerade felfritt i ett par veckor ungefär.. sen började samma problem dyka upp igen. Oftare och oftare. 

Har googlat på problemet och inte hittat någon som upplevt samma problem. Känner någon igen detta? Eller har en idé om vad jag gör för fel? Eller vad jag kan testa för att få bukt med problemet? 

Är mycket tacksam för svar!! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...