Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App store startar inte


Olle Bull
 Share

Rekommendera Poster

App Store srartar inte. Trycker på appen men inget händer?

Har senaste uppdateringen av Catalina. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med en säker start och se om det rensar lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sedan jag gått över till Catalina startar inte App Store. Jag får ett blankt fönster och badboll. Måste tvångsavsluta. Jag har försökt med säkert läge men det hjälper inte. Jag uppskattar flera goda råd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store är integrerat i uppdateringen, något gick fel. Jag skulle installera om Catalina.

Du ska vara ansluten till internet, helst kabel. Starta om, direkt trycka alt-cmd-R och den installerar om den nyaste, tillgängliga versionen. Dina filer och inställningar är kvar.

Backup har du väl, innan du börjar.

detaljer och förklaringar här. https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/mchlp1599/mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkerhetskopierat och kört omstart med alt+cmd+r nedtryckt. Den snurrande jordgloben kom upp och proceduren gick igenom på ca 25 minuter. Därefter kom en frågeruta upp från Verktygsprogram och undrade vad jag ville göra. Flera hårddiskalternativ och även ominstallera OS. Jag valde det senare och allt gick igenom och datorn startade MEN jag kan fortfarande inte nå App Store. Eftersom datorn inte kan nå App Store undrar jag om den inte laddade om från tv-bilden på skivan (cmd+r) i stället för från en ny nerladdad version från nätet. 

Vad göra för att komma vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du osäker på om du lyckades hålla ner tre tangenter samtidigt så är det väl bara att göra om åtgärden?

Har du någon annan dator eller telefon och lyckas komma in på App store med samma apple-id när du är på samma nätverk?

Logga ut från Cloud och Applestore, stäng av datorn helt en stund. Starta om, logga in på Cloud och Apple-store, starta AppleStore appen.

Om det inte fungerar: kontrollera att du följt stegen här: https://support.apple.com/sv-se/HT201400

om inget resultat kontakta Applesupport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

jag är säker på att alla tre tangenterna var nertryckta. Allt fungerar utom Appstore. Jag har gjort om proceduren igen med samma resultat.

Alla andra Appleprylar fungerar vad gäller App Store

Jag har följt stegen så det verkar vara Apple Support nästa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Sitting Bull säger:

...Jag har gjort om proceduren igen med samma resultat.

Alla andra Appleprylar fungerar vad gäller App Store

Jag har följt stegen så det verkar vara Apple Support nästa. 

Vad tålmodig och energisk du är. Jag förstår inte varför det krånglar och hoppas Apple Support hjälper dig snabbt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad som händer om jag tar bort App Store t.ex. med AppCleaner och kör om installationen av Catalina från nätet igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...