Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time machine fungerar inte


murryfax
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett egendomligt problem, som troligen uppkom efter att jag installerat Catalina: Time machine vill inte fungera. Jag får följande meddelande:

 

"Två av skivorna som ska säkerhetskopieras har samma namn. Byt namn på en skivorna med namnet ”Recovery HD”."

 

"Recovery HD" är ju något man kan se när man startar om med alternativtangenten intryckt, och det kan ju vara möjligt att jag har en sådan kvar från ett tidigare system. Det har jag haft förut, och det har inte hindrat TimeMachine från att fungera. För att kunna byta namn eller rent av ta bort en av dessa, så skulle jag ju behöva se dem i Skivverktyg eller dylikt, men där syns de inte. Inte heller om man går till "alternativ" från Time Machine inställningar. Finns det någon som vet hur man löser det här problemet?

 

Jag försökte med att ta bort allt det hade tidigare i TimeMachine och börja från början, men samma sak hände igen. När jag sökte här på forumet efter andra som hade problem med att få TimeMachine att fungera, läste det jag att (något mystiskt) någon hade fått sitt problem löst genom att radera AppCleaner, så jag försökte med det, men det hjälpte inte heller.

 

Tack för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...