Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 7 eller iPhone 8


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Funderar på vilken som egentligen är mest prisvärd. Priset är nästan likvärdigt. 8an hade jag valt direkt om det inte var för att telefonen var helt designad i glas. 7 eller 8 är de enda jag kan tänka mig då skärmstorleken ska vara under 5”.  SE är ju ett alternativ också men svåra att få tag i. 
Så hur är egentligen hållbarheten vad gäller 8an? Behövs ett rejält stöttåligt skal/fodral? 8an har ju bättre batteritid, men samma pixeltäthet på skärmen som 7. Ni som haft både 7 och 8 vilken tyckte ni bäst om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE, kommer ju en ny till våren

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Pocahontas säger:

SE, kommer ju en ny till våren

Fast den är ju en lika stor klump som 7:an, inte hyfsat liten som den senaste SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Fast den är ju en lika stor klump som 7:an, inte hyfsat liten som den senaste SE.

Citat

 

Kuo predicts that the iPhone SE 2 will have a similar “form factor design and hardware spec” to the iPhone 8, which Apple currently sells for $449. That means it will have a home button with Touch ID and a 4.7-inch LCD display. Kuo doesn’t specifically say whether the phone will phone will include wireless charging like the current model, nor does he make mention of the camera. Also unclear is whether there will be an XL version of the iPhone SE 2.

Like the original iPhone SE (which was essentially an iPhone 6s stuffed into an iPhone 5s body), the changes to the iPhone SE 2 will be largely internal. The most significant hardware spec upgrade will be the adoption of the A13 processor and 3GB of RAM, a significant jump from the A11 processor and 2GB of RAM that’s in the iPhone 8.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Telly82 säger:

Fast den är ju en lika stor klump som 7:an, inte hyfsat liten som den senaste SE.

Den är under 5”. Hade en 6S förut, lagom storlek. Min 6S Plus jag har nu är väldigt mycket klumpigare än en 4.7”. Använder just nu 5C som telefon, funkar jättebra, dock känns en 4.7” helt Ok. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
 Share



×
×
  • Skapa nytt...