Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill inte visa valda delar av IOS på delad iPad


kenla
 Share

Rekommendera Poster

Hej. 
Tänker köpa en ny iPad och jag vill dölja vissa saker som kopplas till mitt Apple-konto i inställningar. Paddan ska användas i familjen via mitt Apple-konto och jag vill inte att lösenord till webben visas på den utan enbart visas i Inställningar på min iPhone. Har försökt söka fram men hittar ingen bra info. Vet någon här om det går att göra? Går det förresten att blockera tillgången till Inställningar helt och hållet?

Redigerad av kenla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du stänger av Nyckelhanteraren i iCloud i inställningarna på iOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-11 på 04:10, lappen71 säger:

Du stänger av Nyckelhanteraren i iCloud i inställningarna på iOS

Jag har testat detta men det verkar som övriga enheter med inloggning på samma Apple-id får sina nyckelringar raderade också. En sak som skulle fungera att använda för att skydda nyckelringen är face-id eller lösenord och det funkar med Face-id, men lösenordet blir samma lösenord som öppnar iPad. Om jag kunde ha ett lösenord för öppning av i Pad och ett för att öppna nyckelring skulle mitt problem vara löst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ingenting raderas på andra enheter bara för att du stänger av synkningen i iCloud på en enhet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej ingenting raderas på andra enheter bara för att du stänger av synkningen i iCloud på en enhet. 

Det funkade ?. Tack för hjälpen. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte just nu att nyckelringen inte alls stängts av. Har försökt flera gånger att stänga av med att ange Apple-id och lösenord men när allt jobbat färdigt är nyckelringen fortfarande aktiv och alla lösenord kvar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...