Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur delar man bild från "Bilder" till Outlook?


niklasthulin
 Share

Rekommendera Poster

niklasthulin

Hej!

Kanske en superlätt fråga men undrar hur man via Bilder appen alt Outlook for Mac 2016 delar en bild så man kan skicka via Outlook?
Trycker man "Dela" ikonen i Bilder så syns inte Outlook till och går ej heller att lägga till. Den är iklickad men gråmarkerad. Går man via Outlook så verkar den inte ha full tillgång till Bilder biblioteket.

Har försökt sökt mig till informationen utan att hitta en lösning/svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, niklasthulin säger:

Hej!

Kanske en superlätt fråga men undrar hur man via Bilder appen alt Outlook for Mac 2016 delar en bild så man kan skicka via Outlook?
Trycker man "Dela" ikonen i Bilder så syns inte Outlook till och går ej heller att lägga till. Den är iklickad men gråmarkerad. Går man via Outlook så verkar den inte ha full tillgång till Bilder biblioteket.

Har försökt sökt mig till informationen utan att hitta en lösning/svar.

Det fungerar på min iPhone, ibland går det inte att skicka ifrån Bilder till Outlook, men det går alltid att i bifoga bilder ifrån Outlook appen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, niklasthulin säger:

Outlook for Mac 2016

 

48 minuter sedan, iMarc säger:

Det fungerar på min iPhone,

Hur kan en Mac bli en iPhone? :fundersam:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

 

Hur kan en Mac bli en iPhone? :fundersam:

Skrev att det funkade på min iPhone, borde ju funka på Mac med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte in i Bilder-databasen (inte mappen) i Outlook? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senaste iPad OS kan jag inte heller dela en bild via bilder till Outlook. Appen finns som val men ingenting händer efter att Face ID körts. Om jag ska bifoga bilder får jag skapa ett e-postmeddelande och i Outlook gem välja bilder. Enda sättet det fungerar för mig. Osäker på hur det är på Mac numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta mer handlar om Outlook än Bilder egentligen så flyttar jag tråden till internet e-post. 

 

Hälsar

Raphael -Moderator. 
 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Raphael featured this ämne

I Outlook oavsett operativsystem så bifogar man bilder genom att trycka på bild-symbol och sen leta upp bilden. I Mac får man flytta till databasen Bilder, och på iOS får man upp kamera-app:en och där väljer man bildbiblioteket så kommer man in på det och kan välja bild. 
 

Jag vet inget sätt att direkt från app:en Bilder dela till Outlook, men det ska fungera att öppna bild-biblioteket i Outlook. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklasthulin

Då hänger jag med, får det att funka i Outlook till 90%, alla bilder som är tagna med kameran dyker upp, däremot om man sparar en bild via mailen/hemsidor m.m. i telefon så dyker den inte upp i Outlook. Detta började hända när Apple delade upp bilder i Bilder(tagna med inbyggda kameran) och Album (samtliga bilder som är sparade i telefon, så som screenshots m.m.)

Frågan är om det går att ändra någonstans så dom syns eller om det är jag som letar på fel ställe?

Det är ju konstigt att du kan dela till alla andra mailappar som Mail, Spark m.m. via Bilder appen men inte till Outlook. Frågan om kodningen ligger hos Apple or Microsoft...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu frågar du om iPhone, fast du började fråga om Mac. Ligger bilderna i iPhone eller ligger de på Mac? Skärmavbilder i iPhone sparas i Bilder och du ska se dem om du öppnar bildbiblioteket i Outlook på Mac, om du har iCloud bildbibliotek påslaget. Om du öppnar Bilder-biblioteket i Outlook så ska du ju kunna bläddra genom olika album etc, vill du se alla bilder så ska de ligga under Alla bilder dvs i roten. De olika delarna i Bilder är bara sorteringar, alla bilder ligger under Alla. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du kan ju testa med att i Bilder på iPhone välja att Dela till Filer (iCloud Drive) och sen öppnar du det på Outlook i Mac, dvs väljer iCloud Drive när du ska bifoga en fil. Det ska fungera. Om du har iCloud Drive, vilket jag förutsätter att du har (eftersom du verkar ha iCloud bildbibliotek?). 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklasthulin

Ledsen för min otydlighet, pratar om Outlook i OS X men mina bilder är synkade via Iphone och de flesta bilder jag sparar ner sker via telefon för att sedan skapa mailet i datorn. 
Det är då bilderna inte ligger i samma ordning. Det är "Alla bilder" som jag inte hittar i Outlook för Macs "Bildbläddrare". Klickar jag bara på "Bilder" (första mappen i outlook) så hittar jag fortfarande inte bilder som jag sparat ner från ett mail t.ex.

 

Jag har i sig inga problem med att använda Icloud Drive, mer av en superuser men det är kollegor och framförallt min VD som jag försöker skapa en sån enkel väg att gå som möjligt. Han har haft nog svårt med att förstå Dropbox, Google Drive m.m. innan Icloud Drive började synka som det gör idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Bilder-markerat så motsvarar det samma som när du är i Bilder och visar Alla bilder. Om du klickar på Bilder så öppnas det och där ser du albumen.

 

Om du använder ”Lägg till i Bilder” så ska du se dem i Outlook när Outlook har Bilder markerat. 
 

Om de inte syns så är det enda jag kan tänka mig att de inte hunnit hämtas ner från iCloud än, alternativt att de är i ett format som Outlook inte kan hantera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...