Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funktion saknas i kalendern


Gojlos
 Share

Rekommendera Poster

Min hustru har problem med sin kalendern i sin iPhone. Möjligheten till att bjuda in saknas och hon (vi) kan inte hitta var man möjligtvis lägger till funktionen.

Nedan en bild från min iPhone. Inbjudna saknas helt och hållet på hennes. Hon har senaste officiella iOS.

 

 IMG_0906.thumb.png.5b83588834abdadf5a6145eb61a5142a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du trycker på Inbjudna och sen lägger till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det hade hon gjort om det fanns inbjudna att trycka på.

Det är ju det som saknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bild från hustruns iPhone.

 

 

IMG_1036.thumb.jpeg.1c278c169d7c101af61b717de956c355.jpeg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, vi har inte samma iOS, jag har 13,1 beta. Jag tror dock inte att alla som inte har installerat betan saknar möjligheten att bjuda in.

 

Hustrun och hennes kollega har likadana iPhones och samma iOS, kollegan kan göra inbjudningar hustrun kan ej. Min fru har tagit problemet till hennes arbetes IT avd, de kan inte svara på frågan, och nej, frågan har ej ställts till Apple för jag anser att ni här på forumet är vassare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att Kalender är avaktiverat i iCloud inställningarna. 
Vill inte testa själv och ställa till något. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lappen71, du är lysande, helt rätt. Min hustru är evigt tacksam.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Efter nästan tre års pensionärsliv, skulle jag för första gången på länge skicka en kalenderinbjudan. Gjordes frekvent när jag jobbade.

upptäcker då samma problem som Gojlos flaggade för för några år sen. D v s Går in o kolla iCloudinställningarna, men ser att kalendern är grön som en gräsmatta och aktiverad. Aktiverar av och stänger ner iPhonen. Öppnarupp den igen och aktiverar kalendern. Tyvärr ingen förändring. Min skärm ser fortfarande likadan ut (Identisk med Gojlos hustrus tfn. Finns ingen ”inbjudna” att trycka på)

Något förslag på vad jag behöver göra? iPhone8, iOS 15.3

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...