Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildinsamling


baconatte
 Share

Rekommendera Poster

Hej

försöket lägga över bilder från  iphone till extern hårddisk med bildinsamling. Men den externa hårddisken dyker inte upp som adress. Se bild. Skulle ju vara enkelt.Är det något jag missat?1063874554_Skrmavbild2019-09-11kl_17_10_41.thumb.png.780f7976956d6fbb7203d47ae956fda5.png  missat

 

Redigerad av baconatte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, baconatte säger:

Hej

försöket lägga över bilder från  iphone till extern hårddisk med bildinsamling. Men den externa hårddisken dyker inte upp som adress. Se bild. Skulle ju vara enkelt.Är det något jag missat?

 

 

missat_kanske.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner står det ”Importera till”. 

Det är där du trycker för att välja var bilderna ska sparas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart. Då dyker en hårddisk upp. Jag markerar det jag vill flytta men sedan är det borta hittar det inte på hårddisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så varför inte importera en del till datorn och sen flytta dom med Finder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska göra så här: 

1. Markera det du vill importera. 
2. Välj Importera till: Annat. 
3. Nu öppnas ett Finder-fönster och du ska se din externa hårddisk under Platser i listan till vänster i fönstret. 
4. Dubbelklicka på din externa hårddisk och välj den mapp du vill importera till, eller kör in direkt på hårddisken utanför någon mapp. 
5. Tryck Välj. 
6. Tryck på Importera. 

När importen är klar, så ska du kunna se bilderna på din externa hårddisk genom att klicka på Ansiktet/Finder och öppna ett Finder-fönster och där leta fram din externa hårddisk och där öppna den. 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som en hårddisk inte var mottaglig.  Tog en annnan som visade sig så nu kör vi igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, baconatte säger:

Verkar som en hårddisk inte var mottaglig.  Tog en annnan som visade sig så nu kör vi igen.

Då har den fel filformat som inte macOS kan skriva till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, baconatte säger:

Verkar som en hårddisk inte var mottaglig.  Tog en annnan som visade sig så nu kör vi igen.

Det ska vara Mac OS X extended HFS+, FAT32 eller exFAT filsystem. Det är de som Mac kan skriva till. Om det är NTFS-filsystem (Windows) så kan Mac bara läsa, inte skriva. (det har med (c) att göra, Apple vill inte betala licens till Microsoft... ). HFS+ (Apples eget) eller exFAT rekommenderas. Vanlig FAT kan vara för smalt, inte FAT enough så att säga. :) (har en begränsning på filstorleken... som inte exFAT har). 

Om det är NTFS så kan du formatera om/anpassa till Macs filsystem med Skivverktyg, som ligger i mappen Verktygsprogram i mappen Program. 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...