Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone SE internetdelning


Bo H
 Share

Rekommendera Poster

Kan någon förklara: När jag använder internetdelning i min iPhone SE OS 12.4 för att ansluta min TomTom navigator, inga problem! Men när jag sen lämnar navigatorn utom räckhåll för internetdelningen och vill ansluta mig igen så är plötsligt iPhone inte synlig i navigatorn. Sättet att få ny kontakt är att gå in i inställningar, stänga av internetdelning, vänta några sekunder och slå på internetdelning igen. Direkt dyker iPhone Bo (namnet på min iPhone) upp i navigatorn och ansluter sig själv inom någon minut.

Detta fenomen gäller inte bara navigatorn. Samma sak händer när jag kopplar upp min(a) laptop(s) eller en annan iPhone via internetdelning i min Iphone Bo. Efter att ha lämnat "närområdet" syns inte längre min iPhone Bo i den enhet som nyss varit uppkopplad via Iphone Bo – förrän jag stängt av och återstartat internetdelning i iPhone Bo.

Är detta ett vedertaget handlingssätt, att man måste stnga av/sätta på internetdelning, är det en felkonfiguration från min sida (har provat med 2 olika iPhone SE, samma sak i båda), är jag helt ute och cyklar och/eller går det att åtgärda? Lite dumt med navigtorn, att behöva ta fram mobilen och starta om, när detta ska ske automatiskt. Andra (fasta) nätverk i navigatorn fungrar felfritt att koppla upp, lämna (lite självklart i bil...) och koppla upp automatiskt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever detsamma med min Ipone SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist (men skönt att jag inte är ensam och helt fel ute...)

Nån tanke kring vad det beror på? Hur lång tid "bakåt" har du noterat problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget jag bekymrar mig om utan slår av och på. Kan inte säga att det inte alltid funkat så här..Ingen tidpunkt mao. Jag har tom haft internetdelning avslaget, nätet upptäckes och kan användas. Och ibland på och kan inte användas. Men som sagt, ingen större ko på isen för mig, jag använder det väldigt sällan och bara som backup när min vanliga fiber på vischan fallerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...