Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa begagnad MacBook, tips?


Becca
 Share

Rekommendera Poster

Heej folket!

Jag behöver råd, tips och info av er kunniga!

Med tanke på att min gymnasieskola inte är mer generös än att ge oss iPads att göra arbetet på- överväger jag att köpa mig en laptop. Jag är ingen tekniknörd, ganska kass på att använda teknikprylar och behöver en laptop för att skriva uppgifter på, googla med, surfa på youtube och kolla serier. Dvs ganska okomplicerade saker! Kräver inte en massa specialfunktioner eller superbra bild. Men ändå fungerande!

 

Jag vill ha en MacBook då jag är relativt van med Apple produkter (mobiltelefonerna en haft och iPad). Dock funderar jag på att köpa begagnat.

 

Mina frågor:

MacBook, MacBook Air eller Pro? - Är inne på air då den känns enkel, rimlig i pris, och väger inte så mycket (den ska transporteras en sträcka varje dag!)

Jag vill nog köpa begagnad då jag varken kräver den senaste modellen eller jättemånga funktioner. MEN är det värt det? Vad gäller med försäkring om den går sönder med tanke på sämre skick? Varifrån är säkert att köpa? Och vad vore ett rimligt pris att betala? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du berättar motiverar inte en MacBook , om en iPad känns för begränsad för rapportskrivande så köp ett tangentbord. Om begagnad dator är ett alternativ så köp från firma som vidareförsäljer kontrollerade Macs.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just nu tangentbord till iPad och ja, det duger- men det är ojämförbart med laptoptangentbord. Vill dessutom ha större skärm än min iPad (6th generation, 9”7)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger MacBook Air 13". En liten lätt och smidig maskin. 2014-2015 blir alldeles utmärkt. Tänk bara på att det är i regel små hårddiskar i dem på 128 GB och ofta lite klent med arbetsminne men räcker till det du ska ha den till. En extern DVD köper du på Kjell & Co för typ 300:- Det finns flera företag som säljer begagnade Macar så välj en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...