Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny programuppdatering.


Karin99
 Share

Rekommendera Poster

Märklig fråga. Förklara istället varför du tvekar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Karin99 säger:

Ska man uppdatera?

Skärmavbild.Programuppdatering..png

Ja, men ta en backup först.

Backup ska man alltid ha. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara en mindre uppdatering av 10.14. Lite buggfix och säkerhetsgrejer. Det är bra att uppdatera. Om några månader kommer 10.15, där kan det vara värt vänta några veckor. Men 10.14.x uppdateringar är bra att göra. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, lappen71 säger:

Märklig fråga. Förklara istället varför du tvekar

Tänkte så de inte blir sämre, för när jag uppdaterade till Mojave, tyckte jag vissa funktioner blev sämre. Ville egentligen inte uppdatera till Mojave, men skolan tvingade oss för att ett visst program skulle fungera, visade sig dock att jag inte behövde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Karin99 säger:

Tänkte så de inte blir sämre, för när jag uppdaterade till Mojave, tyckte jag vissa funktioner blev sämre. Ville egentligen inte uppdatera till Mojave, men skolan tvingade oss för att ett visst program skulle fungera, visade sig dock att jag inte behövde det.

Sämre mot vad. Sådant måste du skriva i första inlägget så vi kan ge relevanta svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad du menar med  sämre. Men uppdateringen är bara fixade buggar och bättre säkerhet i Mojave. Det är fortfarande Mojave. 

 

Det finns två typer av uppdateringar av Mac OS: 

 

1. 10.x uppdateringar. T ex 10.5, 10.6, 10.7 o s v. Dessa är de stora uppdateringarna som introducerar nya systemprogram, ändringar i användarmiljön o s v. 

 

Om man har systemet satt på automatiska uppdateringar så får man *inte* dessa. De här versionerna måste man själv aktivt välja att hämta ner. 

 

2. 10.x.x uppdateringar. T ex 10.14.1, 10.14.2, 10.14.3... detta är mindre buggfix och säkerhetsfix. Inga större förändringar. Det är fortfarande samma system.

 

Om man har systemet satt på automatiska uppdateringar så får man dessa utan att man behöver välja det. 

 

 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Raphael säger:

Jag förstår inte vad du menar med  sämre. Men uppdateringen är bara fixade buggar och bättre säkerhet i Mojave. Det är fortfarande Mojave. 

 

Det finns två typer av uppdateringar av Mac OS: 

 

1. 10.x uppdateringar. T ex 10.5, 10.6, 10.7 o s v. Dessa är de stora uppdateringarna som introducerar nya systemprogram, ändringar i användarmiljön o s v. 

 

Om man har systemet satt på automatiska uppdateringar så får man *inte* dessa. De här versionerna måste man själv aktivt välja att hämta ner. 

 

2. 10.x.x uppdateringar. T ex 10.14.1, 10.14.2, 10.14.3... detta är mindre buggfix och säkerhetsfix. Inga större förändringar. Det är fortfarande samma system.

 

Om man har systemet satt på automatiska uppdateringar så får man dessa utan att man behöver välja det. 

 

 

Att automatisk uppdatering gör den skillnaden mellan .x och.x.x visste jag inte. Bra att veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan även vara värdefullt att känna till att säkerhetsuppdateringar sker alltid i bakgrunden, det är så sedan flera generationer av Mac OS X/MacOS. Även om man har automatiska uppdateringar avslaget. Men buggfix etc. kommer inte om man har auto-av. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...