Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Begagnad iMac 2011 PROBLEM


Simonsand
 Share

Rekommendera Poster

Hej alla !

Köpte mig en begagnad iMac 2011 idag. Nöjd och glad så kom jag hem och såg att förra ägaren inte hade installerat om allt ordentligt. Då det fanns bilder kvar, som en gentleman man är så tog jag tag i det och gjorde en ominstallation. Och nu ska jag installera och ska skriva i ett apple ID, så gjorde ett konto men likt förbaskat så fungerar det inte. Så jag tog reda på att man var tvungen att avauktorisera datorn. Så frågade hon jag köpte den utav om det var hennes apple ID men självklart så var det inte det heller så hon han köpte den utav hade inte heller installerat om på rätt sett. Så nu har jag en låst datorn. 

 

HUR F*N GÖR JAG NU? 

är ju duktigt irriterad. 

 

Mvh Simon 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte första gången någon undrar hur man kommer förbi Apples stöldspärrar. Jag hjälper dig inte och rekommenderar ingen annan att göra det heller, eftersom vi inte kan veta vilka de faktiska omständigheterna är. Om det du skriver är sant är det naturliga givetvis att du häver köpet och får tillbaka pengarna av den du köpte datorn av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, förstår själv hur dumt det låter, har konversation med hon jag köpt den av och swischbetalning och allt. Är det lönt att försöka ta den till apple och Visa upp allt? Fick lösenordet till själva inloggningen så var ju inne i den och tog kort på info om datorn och allt om ifall något skulle krångla innan jag gjorde en ominstallation. Tror ni det räcker ? Hon går la säkert inte med på att ta tillbaka den heller då hon inte heller kan använda den nu. Lagom surt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte roligt alls faktiskt. Konsumentköplagen gäller ju inte heller mellan privatpersoner. Om man skrivit ett köpeskonstrakt, men nu är det ju jag som ominstallerat med. Så den vägen kommer la inte heller fungera. Får se vad apple har att säga imorgon. Kräva henne på pengarna tillbaka kommer la anses som olaga hot tillslut. Åhh du underbara liv !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Simonsand säger:

Så jag tog reda på att man var tvungen att avauktorisera datorn. Så frågade hon jag köpte den utav om det var hennes apple ID men självklart så var det inte det heller så hon han köpte den utav hade inte heller installerat om på rätt sett. Så nu har jag en låst datorn. 

Då har säljaren undanhållit viktig info innan försäljningen, alltså att datorn inte var avauktoriserad. Så antingen fixar säljaren det eller pengarna tillbaka. Eller i värsta fall så får det bli en stämning i tingsrätten.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...