Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kallstarta iPhone 6 utan hemknapp


emmsan
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Min iPhone 6 blev för någon dag sen väldigt konstig. Skärmen ”dubblerades” och blev randig, i vissa fall skakar den. Jag har inte tappat den, den bara blev så under en videoinspelning. Det går att se vad som står på skärmen, ibland. Men eftersom skärmen dubblerats, varav den dubbla skärmen är lite genomskinlig - och skärmen dessutom är randig och skakar så är det lite svårt o se.

 

pga att hemknappen sällan (läs aldrig) vill funka, så har jag inte heller kunnat kallstarta för att se om det går att lösa problemet. Hur gör jag?

 

Med vänlig hälsning, emmsan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, emmsan säger:

Hej!

Min iPhone 6 blev för någon dag sen väldigt konstig. Skärmen ”dubblerades” och blev randig, i vissa fall skakar den. Jag har inte tappat den, den bara blev så under en videoinspelning. Det går att se vad som står på skärmen, ibland. Men eftersom skärmen dubblerats, varav den dubbla skärmen är lite genomskinlig - och skärmen dessutom är randig och skakar så är det lite svårt o se.

 

pga att hemknappen sällan (läs aldrig) vill funka, så har jag inte heller kunnat kallstarta för att se om det går att lösa problemet. Hur gör jag?

 

Med vänlig hälsning, emmsan

Skaffar en annan iPhone som fungerar. Inte lönt att reparera den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade provat med både kall och varm omstart. Kall som i helt enkelt stänga av mobilen. Varm som i (på min iPhone 7) hålla inne startknappen och volym ner-knappen tills äpplet dyker upp. Har löst (små) problem för mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag hade provat med både kall och varm omstart. Kall som i helt enkelt stänga av mobilen. Varm som i (på min iPhone 7) hålla inne startknappen och volym ner-knappen tills äpplet dyker upp. Har löst (små) problem för mig. 

Hemknappen verkar inte fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen har bytts tidigare. Screenshots jag tar och skickar till en annan mobil ser helt normala ut, ingen aning men det kanske är skärmen då.

 

Hemknappen fungerar nästintill aldrig. Trycker man flera gånger på hemknappen kanske den funkar om man har tur. Men att kallstarta med hem och stängav knapp fungerar inte, provat flera ggr, kommer bara upp så man kan stänga av mobilen.

När jag gör en ”varmstart” kommer det även där bara upp stäng av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...