Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aldrig igen en Motorola


Jonatan

Rekommendera Poster

Ok, jag bara måste skriva av mig lite.

 

Jag köpte i april en Motorola Razr V3. Detta då jag länge letet efter en tunn viktelefon, och detta är den onekligen bäst på. Innan hade jag en Ericsson T65 som levde på sista versen med bara ett par dagars batteritid. Så glädjen var stor över en ny telefon. Den blev dock kortvarig:

 

Telefonboken är ren skit rent ut sagt. Den visar t.ex. både nummer lagrade på telefonen och nummer på sim-kortet, vilket gör att man får dubletter av alla nummer. Idiotiskt.

 

När jag ska svara i den tar det 2 sekunder innan telefonen faktiskt svarar från det jag tryckt. Man står där som ett fån på bussen när det ringer fast man tagit upp luren och "svarat". Idiotisk två.

 

Om jag vid "tyst-lämpligt" tillfälle vill ändra ringsignalen från hörbar till ljudlös via snabbknappen så ger telefonen ifrån sig ett väldigt högt och odiskret TUUUT för varje tryck mellan de olika signalerna. Det idiotiska är att den inte gör det då jag ändrar från ljudlös till hörbar. Borde ju kanske vara tvärtom????? Idiotiskt tre.

 

En till värdelös grej är att det inte går att separera ljudet för signal och knapptryckning. Om signalen är ljudlös så går det inte få telefonen att låta då jag trycker på knapparna. Och än värre, det går inte stänga av alla tut för knapptryckningar om jag har telefon inställd på hörbar ringsignal. Idiotiskt fyra.

 

Sen har jag inte heller lyckats föra över några bilder från telefonen till min Mac. Bara från Macen till telfonen. Kanske roligare tvärtom då den har inbyggd kamera.

 

 

Detta är bara några av de grejer jag irriterar mig på. Till råga på allt så har jag haft problem med laddningen från dag 1. Den fattar inte att den får ström, så jag får sätta i laddnings-sladden 5-10 gånger innan laddningen faktiskt sätter igång. Och ibland kan laddningen satt igång på kvällen, men sen på morgonen är batteriet tomt. Och standbytiden har legat på 2-3 dygn. Helkass då standbytiden ska vara 270 timmar. Och jag pratar kanske bara 3 minuter per dag. jag är verkligen ingen "stor-användare". Nu har jag skickat in den på service. Fick svar idag. De säger att den är "rejält fuktskadad" och att jag kan få köpa en ny av dem för 3100:-. Inte en chans. Jag har problem med detta från första stund då det _kan_ inte bero på fukt. Känns som att "allt" beror på "fuktskador" nuförtiden.

 

 

Nej jag har begärt tillbaka min V3 i befintligt skick att använda då jag måste ha en tunn telefon att ha i framfickan. Som brukstelefon ska jag köpa en SonyEricsson. De har iaf användarvänliga funktioner och menyer. De har tänkt lite när de utformade funktionerna. Som att man kanske ska ANVÄNDA telefonen också.

 

Hoppas verkligen att Apple utformat mjukvaran i "iPhone". Annars kommer jag aldrig rekommendera den åt någon.

 

Arg. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att du missat motorolas kassa standbytid, den har ju vart 12 h (3 h om man ringer) sedan -94. :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...