Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Arvingen - det är jag det.


Arvingen
 Share

Rekommendera Poster

Är snart pensionerad tant, vid namn Tina. Bor i skogen (säger de som inte bor här, men jag har fiber! ) på gränsen mot Norge.

Har varit Macanvändare sedan 1991. Hade ingen egen, utan använde min morbrors. Min första egna ärvde jag av honom, iMac G3 från 1998. Har den inte kvar, gav den till en PC-fanatiker ?, som ville ha en "för de är så snygga". 

Varför Mac? Vill ha något som fungerar och fortsätter att fungera. Min iMac24" hade jag i 9 år. Den fick gå i pension men är en ganska pigg pensionär som gör sig påmind på "hemmet" ibland.. 

Har parallellt med Mac haft PC (som bara krånglat) och har nu en bärbar klump för program som bara fungerar i PC-världen och är i gång max någon timma i månaden. 

Visst kan det bli problem även med även min iFöljeslagare ibland, men de löser sig. Ofta genom att fråga här på forumet, som jag varit med i sedan 2004.

 

En återkommande kommentar från "IT-folk" är ofta: "Ja, Mac är för de som inget begriper. Du kan ju inte göra något med dem. Skulle aldrig skaffa en sån." Mitt svar är alltid: "Varför kör du omkring i en ny bil? Är det för att du inget begriper? För du kan ju inte meka med den ?." 

Andra kommentarer kan vara att Appleprodukter är dyra. Jo, det kan jag hålla med om, men å andra sidan, om jag måste laga och/eller köpa nytt så blir även det dyrt i längden.  

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Arvingen säger:

 

En återkommande kommentar från "IT-folk" är ofta: "Ja, Mac är för de som inget begriper. Du kan ju inte göra något med dem. Skulle aldrig skaffa en sån." Mitt svar är alltid: "Varför kör du omkring i en ny bil? Är det för att du inget begriper? För du kan ju inte meka med den ?." 

Andra kommentarer kan vara att Appleprodukter är dyra. Jo, det kan jag hålla med om, men å andra sidan, om jag måste laga och/eller köpa nytt så blir även det dyrt i längden.  

 

Jättekul svar! :hihihi: Hej och välkommen.

...

Är det inte konstigt att samma personer som klagar på att Macen är "dyr" inte skyr andra dyra produkter...... :fane: Men huvudsaken är att folk har det som de vill ha.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen, hälsar åldermannen i gänget :-) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen hit till vårt lilla kryp in

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Hej hej!

 

Här är vi alltid glada och hjälpsamma!!
:pompoms::pompoms:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
2019-06-13 på 14:04, Arvingen säger:

En återkommande kommentar från "IT-folk" är ofta: "Ja, Mac är för de som inget begriper.

Det låter som de har citerat Ingemar Stenmark

Citat

Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip

 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, ronny säger:

Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip

Som en macägare som talar med en Windowsfantast.

  • Gilla 1
  • Tack 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...