Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2st Hemhubbar till Homekit


zevve1
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej

Har byggt upp mitt smarta hem med hjälp av HomeKit.

Nu är det så att jag inte får kontakt med alla enheter pga långt avstånd till min Apple TV.

Jag skaffade en Apple TV till och tänkte att den kunde använda sig av 2 hemhubbar.

Men under HomeKit visar den bara att den ena är ansluten, den andra står i väntläge

Är det så illa att den bara kan vara uppkopplad till en åt gången, eller kan man göra någon inställning

 

mvh

fredrik

9025A955-020A-499B-9C63-7F8050D2BE53.jpeg

Redigerad av zevve1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Läste en diskussion om detta på reddit för ett tag sedan. 

Vissa har fått det att fungera och andra fick gråa hår, Apples rekommendation är att man ska ha en hubb.

 

hittade tråden igen 

https://www.reddit.com/r/HomeKit/comments/6ndr8z/what_happens_with_multiple_hubs/

 

Redigerad av Aayden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på vad det är för HomeKit enheter du har men som tex IKEA`s trådfri använder en hubb för att sammankoppla enheter och som sen ansluter till min ATV4.

Eve Elgato Energy dom skapar ett eget Bluetooth meshnätverk för att utöka räckvidden.

Så att köpa en till ATV för att utöka räckvidden går inte utan det är bara en enhet som kan agera hubb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har blandat lite för att testa olika fabrikat.

 

till eluttag kör jag koogeek fungera bra, men dem går på wi-fi 2,4.

till lampor använder jag Ikea, går till ikea gateway och fungera bra.

till dörrarna testar jag både fibaro och eve, bluetooth, här hade

jag problem med räckvidden.

detsamma gäller min fibaro rörelsedetektor samt min eve tempmätare.

 

Men utan vetenskaplig test verkar det som bluetooth enheterna fungera bättre med en extra ATV fast det står väntläge på den i källaren, märkligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...