Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sorteras som skräppost trots "flytta till inkorgen"


Loungelizard
 Share

Rekommendera Poster

Loungelizard

Hejhej

 

Jag har problem med att vissa avsändare fortsätter att hamna i skräpposten trots att jag massvis av gånger (15+ggr) tryckt på knappen "flytta till inkorgen". 

 

Skräppostfiltret i Mail ska väll "lära sig" att avsändaren är säker efter att man tryckt på "flytta till inkorgen" ett par gånger?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Loungelizard säger:

Hejhej

 

Jag har problem med att vissa avsändare fortsätter att hamna i skräpposten trots att jag massvis av gånger (15+ggr) tryckt på knappen "flytta till inkorgen". 

 

Skräppostfiltret i Mail ska väll "lära sig" att avsändaren är säker efter att man tryckt på "flytta till inkorgen" ett par gånger?

 

 

Hej.

 

Det beror på.

 

Heter det inte "Markera som 'inte skräppost'", förresten?

Har din e-postleverantör ett eget spamfilter som lägger brevet bland skräpposten?

Är din regel att Mail ska lära sig när du markerar som "inte skräp"?

Kan du lägga avsändaren bland betrodda avsändare, dvs i din adressbok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loungelizard
Postad (redigerade)
13 minuter sedan, Telly82 säger:

Hej.

 

Det beror på.

 

Heter det inte "Markera som 'inte skräppost'", förresten?

Har din e-postleverantör ett eget spamfilter som lägger brevet bland skräpposten?

Är din regel att Mail ska lära sig när du markerar som "inte skräp"?

Kan du lägga avsändaren bland betrodda avsändare, dvs i din adressbok?

 

Jag vet att man förut kunde välja något som hette "inte skräppost" eller liknande. Men det verkar som att dem tagit bort detta?

 

Vet ej om min e-postleverantör har något sådant inbyggt som påverkar Mail i osx. (är både hotmail och gmail som verkar ha problem).

 

Vet ej vad för "regler" jag ställt in exakt. Men dessa inställningar har jag iaf (bild) (EDIT: Såg nu att det fanns en "regler" ikon. Ska prova att ändra inställningar i den nu)

 

Jag kan säkert lägga till adressen i adressboken och få det att fungera. Men vill helst att det inte ska krävas något sådant.

 

Skärmavbild 2019-05-29 kl. 14.01.41.png

Redigerad av Loungelizard
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...