Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Airpods1


Xman67
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej, köpte mina Airpods1 och laddade de. Dock lysa ljusdioden enbart rött hela tiden och när man öppna casen skulle para ihop sig med Iphone men det hända ingenting...försökte flera gånger reseta den med knappen på baksidan utan framgång. Någon som vet vad jag gör fel?

få tillägga att bluetooth är påslagen, case är laddat länge.

Redigerad av Xman67
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert batterifel, tar inte emot laddning. Häv köpet om det går och köp bättre lurar eller få ett par nya på garantin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack Imac...Hmm...förmodligen är det det som är problemet, det bara tråkig jag köpte de utomlands. Bli nog svår att hävda köp eller byta kan jag tro.

Redigerad av Xman67
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Xman67 säger:

Hej, köpte mina Airpods1 och laddade de. Dock lysa ljusdioden enbart rött hela tiden och när man öppna casen skulle para ihop sig med Iphone men det hända ingenting...försökte flera gånger reseta den med knappen på baksidan utan framgång. Någon som vet vad jag gör fel?

få tillägga att bluetooth är påslagen, case är laddat länge.

 

Ljusdioden lyser aldrig rött. https://www.iphonefaq.org/archives/976173

Har du köpt dom utomlands så får du faktiskt skylla dig själv.

Sådant får man faktiskt ta reda på ifall garantin gäller i hela världen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Xman67 säger:

Hej, köpte mina Airpods1 och laddade de. Dock lysa ljusdioden enbart rött hela tiden och när man öppna casen skulle para ihop sig med Iphone men det hända ingenting...försökte flera gånger reseta den med knappen på baksidan utan framgång. Någon som vet vad jag gör fel?

få tillägga att bluetooth är påslagen, case är laddat länge.

 

Ljusdioden lyser aldrig rött. https://www.iphonefaq.org/archives/976173

Har du köpt dom utomlands så får du faktiskt skylla dig själv.

Sådant får man faktiskt ta reda på ifall garantin gäller i hela världen.

 

Testa detta.

https://support.apple.com/sv-se/HT207974

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lappen71, tack för ditt svar...det som jag trodde är rött och nog mera orange?, tackar för länken och få hoppas att få ordning på detta...lärde i vilket fall läxan  om inte köpa i fortsättning applepryllar utomlands?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej, 

 

Mina lurar avbryter mitt i samtalet eller så så jag inget då jag ringer upp, ngn som vet vad det kan bero på? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-29 på 14:31, lappen71 säger:

 

Ljusdioden lyser aldrig rött. https://www.iphonefaq.org/archives/976173

Har du köpt dom utomlands så får du faktiskt skylla dig själv.

Sådant får man faktiskt ta reda på ifall garantin gäller i hela världen.

 

Köpte en Nikon digitalkamera till dottern när jag var i Thailand i en kamerabutiki i Udon Thani. Kostade över 3000kr. Fick en garantisedel som gällde för hela världen. Men när kameran krånglade här i Sverige och till slut inte fick kontakt med objektivet lämnade hon in den, men nej, den garantisedeln gällde inte. Så det där är inget att lita på. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:

Köpte en Nikon digitalkamera till dottern när jag var i Thailand i en kamerabutiki i Udon Thani. Kostade över 3000kr. Fick en garantisedel som gällde för hela världen. Men när kameran krånglade här i Sverige och till slut inte fick kontakt med objektivet lämnade hon in den, men nej, den garantisedeln gällde inte. Så det där är inget att lita på. 

Information direkt från tillverkaren är att lita på. 

Som den här.

 

Citat

Your Nikon digital product is guaranteed against any manufacturing defects for one full year from the date of purchase. The warranty card is valid only in the country/region where you purchased the product.

 

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, lappen71 säger:

Information direkt från tillverkaren är att lita på. 

Som den här.

 

 

Ja det stod på liknande sätt fast worldwide och stämplad samt med signatur av säljaren. Kan ju vara också att reparatören i Sverige inte trodde garantisedeln var giltig. Det var en väldigt stor kamerabutik i Udon Thani och seriös personal och mycket kunniga, priset på kameran skilde bara 500kr jämfört med i Sverige, försökte pruta men det var totalstopp direkt. Har för mig det var en Nikon 3100D. Väldigt fin systemkamera då. Nu är ju garantin borta sedan länge. Frågan är om man ska fråga efter kostnadsförslag, objektivet får som sagt inte kontakt med kameran, kanske kan vara någon kontaktdel som oxiderat. Vet ej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, iMarc säger:

Ja det stod på liknande sätt fast worldwide och stämplad samt med signatur av säljaren. Kan ju vara också att reparatören i Sverige inte trodde garantisedeln var giltig. Det var en väldigt stor kamerabutik i Udon Thani och seriös personal och mycket kunniga, priset på kameran skilde bara 500kr jämfört med i Sverige, försökte pruta men det var totalstopp direkt. Har för mig det var en Nikon 3100D. Väldigt fin systemkamera då. Nu är ju garantin borta sedan länge. Frågan är om man ska fråga efter kostnadsförslag, objektivet får som sagt inte kontakt med kameran, kanske kan vara någon kontaktdel som oxiderat. Vet ej. 

Som sagt information från säljaren är inte direkt från tillverkaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en tryckt Nikon garantisedel. Vore konstigt om en seriös butik förfalskar den. Butiken har ju dessutom inget att förlora heller eftersom jag är en Farang. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

Det var en tryckt Nikon garantisedel. Vore konstigt om en seriös butik förfalskar den. Butiken har ju dessutom inget att förlora heller eftersom jag är en Farang. 

Läser du inte vad jag skriver? På den garantisedeln står detta.

Citat

The warranty card is valid only in the country/region where you purchased the product

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men på det warrantycard jag fick stod det att det gällde worldwide at authorized Nikon reseller eller liknande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Jo men på det warrantycard jag fick stod det att det gällde worldwide at authorized Nikon reseller eller liknande. 

Tror jag inte alls på. Att det skulle stå olika på kortet och hemsidan är en efterhandskonstruktion från din sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Tror jag inte alls på. Att det skulle stå olika på kortet och hemsidan är en efterhandskonstruktion från din sida

Varför skulle inte det kunna vara sant? Uppgiften på hemsidan kan ju ha ändrats sedan inköpet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, lappen71 säger:

Tror jag inte alls på. Att det skulle stå olika på kortet och hemsidan är en efterhandskonstruktion från din sida

Ja jag ljuger ju inte när jag säger att det stod worldwide warranty på kortet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Varför skulle inte det kunna vara sant? Uppgiften på hemsidan kan ju ha ändrats sedan inköpet.

Det kan dom men att det skulle gälla redan sålda enheter ser jag inte som troligt.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Det kan dom men att det skulle gälla redan sålda enheter ser jag inte som troligt.  

Varför inte? De kan ju ha haft två varianter, en för varor sålda innan (säg 2017) och en annan för varor sålda (säg) 2018 eller senare. När garantin för 2017 och tidigare gått ut så tar man bort den varianten.

Men troligare är väl att de helt enkelt bytt när de nya reglerna började gälla, utan att bry sig om tidigare sålda enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...