Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det rimligt att mitt logikkort behöver bytas?


Vilmalinnea
 Share

Rekommendera Poster

Vilmalinnea

Hej! 

Jag har en MacBook Air13” från 2015 som nyligen slocknade. Ena dagen fungerade den perfekt, aldrig haft problem alls - och andra dagen var den stendöd. Jag köpte datorn helt ny från en applebutik för mindre än 3 år sedan. Teknikern menar nu att det är mitt logikkort som behöver bytas, vilket skulle kosta ca 6000kr. 

 

Min fråga är då, är detta verkligen rimligt? Jag har inte tappat datorn, inte spillt på den, använder den i princip bara till skrivprogram, youtube och liknande. Har inga tunga program installerade & har varit extremt försiktig med den, har den alltid i fodral osv. Känns inte som att en dator för de pengarna borde gå sönder på det sättet efter så kort tid? 

Please help a girl out!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Vilmalinnea säger:

Hej! 

Jag har en MacBook Air13” från 2015 som nyligen slocknade. Ena dagen fungerade den perfekt, aldrig haft problem alls - och andra dagen var den stendöd. Jag köpte datorn helt ny från en applebutik för mindre än 3 år sedan. Teknikern menar nu att det är mitt logikkort som behöver bytas, vilket skulle kosta ca 6000kr. 

 

Min fråga är då, är detta verkligen rimligt? Jag har inte tappat datorn, inte spillt på den, använder den i princip bara till skrivprogram, youtube och liknande. Har inga tunga program installerade & har varit extremt försiktig med den, har den alltid i fodral osv. Känns inte som att en dator för de pengarna borde gå sönder på det sättet efter så kort tid? 

Please help a girl out!

 

Du har tre års konsumentskydd och om den inte har skadats genom användning ska den kunna betraktas som felaktig från fabrik. Du ska reklamera hos den som du köpte den ifrån, alternativt kontakta Apple direkt.

 

https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu/reklamera-en-vara/reklamationsratten-i-sverige/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Vilmalinnea säger:

Min fråga är då, är detta verkligen rimligt?

 

I en perfekt värld går inget sönder. Det hjälper ju inte dig, men det är så här det är. :cry: Jag har just nu en iMac från 2009, en från 2013, en Air från 2011 och en från 2014 och alla går klockrent. Alla kan tvärdö inom en minut. Så hoppas att du har haft backup på dina viktiga saker.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...