Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extremt mörk skärm över 90grader


Simppp
 Share

Rekommendera Poster

Hej macworld.

Har problem med min macbook pro 2017. Idag slocknade skärmen, dock inte fullkomligt. Lyser jag med ficklampa på skärmen så är den responsiv men den lyser inte alls. Detta sker endast när den är öppen mer än 90 grader. Öppnar jag den långsamt så håller den sig fullt upplyst till den är i ca 75gradig vinkel. Har gjort AHT och den svarade att det inte fanns några problem i hårdvaran. Någon som sitter på en lösning eller ett förslag?

tack på förhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat det, bråkar ändå tyvärr.. Får bli en koll med digital inn tror jag. De har ju stenkoll på det mesta! Inget mer radikalt steg att ta efter smc som jag bör prova först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jag  tror det blir skärmbyte - design-problem för Apple, som inte tar ansvar om detta än.

Lite halvt känt problem att de "sladdar" som förser skärmen med signaler är förkorta och kan "slitas sönder" om man trycker skärmen så längt bak det bara går.

 

Har vart med om det - och då fick jag byta skärmen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Simppp säger:

Har testat det, bråkar ändå tyvärr.. Får bli en koll med digital inn tror jag. De har ju stenkoll på det mesta! Inget mer radikalt steg att ta efter smc som jag bör prova först?

Min personliga erfarenhet av Digital Inn är att undvika det företaget, Gå till Apple i Täby i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
2019-04-25 på 22:13, Simppp säger:

Har testat det, bråkar ändå tyvärr.. Får bli en koll med digital inn tror jag. De har ju stenkoll på det mesta! Inget mer radikalt steg att ta efter smc som jag bör prova först?

Hej,

har du fått någon sorts klarhet i detta?

samt vad som orsakade felet?

 

har fått samma problem med min Macbook pro 2017

Redigerad av Takeabao
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...