Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur speglar man iPhone på Macen?


elised

Rekommendera Poster

jag har problem att spegla min iphone skärm ( iphone 7 plus med senaste uppdateringen ) till min macbook air ( det är den nya modellen ) eftersom att överallt som jag läser så står det att jag ska koppla in en sladd emellan mobilen och datorn men på den nya modellen så finns det inget uttag som går att ladda telefonen i alltså kan jag inte koppla i hop dem 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill alltså se innehållet på telefonens skärm på dators skärm?

Den enda som liknar det som jag känner till är att iOS-utvecklare kan koppla in telefonen för att testa appar.

Kan du länka till någon sida som berättar hur man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elised: Du skaffar en USB-C till USB adapter så kan du använda Lightning-kabeln till din iPhone 7 Plus. Det finns ett stort utbud av USB-C docks/HUB/multiport på marknaden. T ex den här: 

https://www.teknikdelar.se/winstar-usb-c-hub-3-port-usb-3.0-superspeed-sd-kortlasare-silver?dfw_tracker=35448-WS-UH3047RC&dv_adwords_campaign=1524741796&dv_adwords_network=g&dv_adwords_target=pla-293946777986&gclid=EAIaIQobChMIpqrbm8zS4QIVCeWaCh3HJggQEAQYASABEgJxGvD_BwE

 

Apple har en USB-C Lightning kabel, då behöver du ingen adapter emellan. 

https://www.teknikdelar.se/apple-lightning-kabel-till-usb-c-1m-vit

 

Mattiasgbg, man kan använda QuickTime på Mac för att spela in iPhone skärmen, med iPhone ansluten till kabel. Det är inte traditionell spegling, det blir ju en inspelning, men det är det enda sättet jag känner till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Raphael säger:

 

Mattiasgbg, man kan använda QuickTime på Mac för att spela in iPhone skärmen, med iPhone ansluten till kabel. Det är inte traditionell spegling, det blir ju en inspelning, men det är det enda sättet jag känner till. 

Jaha, där ser man. Det låter ungefär lika användbart som skivad gröt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
41 minuter sedan, Raphael säger:

Mattiasgbg, man kan använda QuickTime på Mac för att spela in iPhone skärmen, med iPhone ansluten till kabel. Det är inte traditionell spegling, det blir ju en inspelning, men det är det enda sättet jag känner till. 

Jag kör med AirServer. Det funkar både över wifi och med sladd (blir bättre kvalitet med sladd såklart).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
3 minuter sedan, elised säger:

hur fungerar air server och hur gör man 

Installera appen. https://www.airserver.com

 

Sen hittar du din Mac som en airplay-enhet. Spegla genom att trycka på knappen i control center på din telefon.

 

https://support.airserver.com/customer/en/portal/articles/1470556-how-to-connect-an-ios-device-to-your-mac-pc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Hur speglar man iPhone på Macen?

Gjorde rubriken begripligare

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
3 minuter sedan, elised säger:

kostar det pengar ? 

17 € efter två veckor, så du kan ladda ner och pröva tills dess, och bestämma dig för om det är värt det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha, där ser man. Det låter ungefär lika användbart som skivad gröt.

 

Det är användbart för dem som vill spela in och göra en video där skärmen från iPhone visas. Det kan t ex handla om att man vill visa en app, eller ett sätt att arbeta med iPhone etc. Skärminspelning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Raphael säger:

 

Det är användbart för dem som vill spela in och göra en video där skärmen från iPhone visas. Det kan t ex handla om att man vill visa en app, eller ett sätt att arbeta med iPhone etc. Skärminspelning. 

Jo, för utvecklare av olika saker kan det kanske vara bra. En intressant detalj är att det borde kunna användas för att spela in högupplöst film som sedan kan spridas vidare i lämplig bukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg, även bra för de som vill visa hur man gör i någon app eller om man vill recensera app:ar till sin Youtube-kanal. Finns många användningsområden där det kan vara bra att spela in skärmbilden från en iPhone. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg, nja den som recenserar en app eller som vill dela med sig av sina app-tips, är ju inte nödvändigtvis programutvecklare. Många tips på Youtube om app:ar är från vanliga användare, inte programmerare/utvecklare. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...