Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ska göra tv-serie baserad på Stephen King-roman


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
2055472871.jpg
Stephen King ska skriva samtliga avsnitt till en ny serie kallad Lisey’s Story, baserad på en roman med samma namn och med Julianne Moore i huvudrollen.JrtMsmRv5jA

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar filmatiseringar av Stephen Kings romaner när de är som bäst. Han kan vara väldigt svängig i hur bra det blir. Mina två favoriter som blev superba är "Pestens Tid" och "Langoliärerna". Men även "Det" var alldeles utmärkt med Tim Curry i rollen som det skrämmande monstret till clown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag älskar filmatiseringar av Stephen Kings romaner när de är som bäst. Han kan vara väldigt svängig i hur bra det blir. Mina två favoriter som blev superba är "Pestens Tid" och "Langoliärerna". Men även "Det" var alldeles utmärkt med Tim Curry i rollen som det skrämmande monstret till clown.

The Shining slår allt. Pet Sematary var bra också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

The Shining slår allt. Pet Sematary var bra också

Ja dessa bägge är uppenbart två goda exempel på filmatiseringar av Kings romaner. Lite för blodiga bara för min smak. scared.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Ja dessa bägge är uppenbart två goda exempel på filmatiseringar av Kings romaner. Lite för blodiga bara för min smak. scared.gif

Pestens tid har jag inte sett, har för mig den gick som en miniserie på TV för många år sedan. 

Carrie, Christine, Dead Zone är också grymt bra. 

Lida, Cujo, Silver Bullet, DET och Thinner är också riktigt bra. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Pestens tid har jag inte sett, har för mig den gick som en miniserie på TV för många år sedan. 

Carrie, Christine, Dead Zone är också grymt bra. 

Lida, Cujo, Silver Bullet, DET och Thinner är också riktigt bra. 

 

"Lida"... HUUU!!! scared.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...