Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska jag köpa mini istället?


Piraya2

Rekommendera Poster

Besvikelsen var stor när jag upptäckte att iMac inte har dvi ut. Det hade ju suttit som en smäck till min projektor.

Har bara ett par meter mellan datorn och projektorn i vardagsrummet.

Funderar nu på en Mini med blåtand, brännare osv.

tänkte att man då kunde ha ett trådlöst tangentbord/mus på vardagsrumsbordet och även en vanlig platt skärm.

Finns både vga och dvi så man kan ha både skärm samt projektorn anslutna samtidigt eller hur funkar det?

 

Hade även ev tänkt slå till på någon form av box för tv-mottagning. Såg att det finns en del alternativ för det på apple.se. Funkar det med ett vanligt comhemabb eller tänker jag alldeles galet?

Vill ha en lagom burk för surfning samt anslutning till projektorn. Spelar in mycket tv så den funktionen skulle vara mycket värd.

 

 

Är det någon som har ett kreativt förslag på det här? Ska göra ett personalköp och har "tillgång" till det mesta på applestore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en bildskärms-utgång på mini. Antingen DVI eller VGA via konverter. Själv känner jag att skillnaden mellan VGA och DVI är väldigt marginell, så mitt råd är iMac. Mac mini är ganska krypplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besvikelsen var stor när jag upptäckte att iMac inte har dvi ut. Det hade ju suttit som en smäck till min projektor.

Har bara ett par meter mellan datorn och projektorn i vardagsrummet.

Funderar nu på en Mini med blåtand, brännare osv.

tänkte att man då kunde ha ett trådlöst tangentbord/mus på vardagsrumsbordet och även en vanlig platt skärm.

Finns både vga och dvi så man kan ha både skärm samt projektorn anslutna samtidigt eller hur funkar det?

 

Hade även ev tänkt slå till på någon form av box för tv-mottagning. Såg att det finns en del alternativ för det på apple.se. Funkar det med ett vanligt comhemabb eller tänker jag alldeles galet?

Vill ha en lagom burk för surfning samt anslutning till projektorn. Spelar in mycket tv så den funktionen skulle vara mycket värd.

Är det någon som har ett kreativt förslag på det här? Ska göra ett personalköp och har "tillgång" till det mesta på applestore.

155940[/snapback]

Men iMacen har ju mini-VGA ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Piraya, måste du ha just DVI till projektorn? Det följer ju med en adatper till iMacen som ger dig Svideo eller composite, men iofs så passerar de VGA-delen och blir analoga i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som jag förstått är vga rätt mycket sämre än dvi och en projektor är ju rätt känslig och blir det så att jag kör all tv genom macen så vill jag ju ha bästa möjliga signal.

Egentligen tycker jag att det inte går att jämföra mini och imac men man måste ju kolla alternativen innan man handlar.

En powerbook har ju dvi osv men å andra sidan känner jag inget behov av bärbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...